Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Mayonaise in luchtfilterhuis

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2012 20:59 | Aangepast door: JiMi 
Er zit een geringe hoeveelheid mayonaise onderin het luchtfilterhuis van mijn CX. Welke conclusies kun je hier allemaal uit trekken?

1. Er mengt olie met koelvloeistof
2. Het mengsel komt vanuit de ontluchtingsslang van de cylinderkop links en/of rechts
3. De koppakking lekt op 2 plekken: 1 bij de olie en 1 bij de koelvloeistof
4. ?

Ik weet niet hoe lang de mayo er al zit. Ik heb de linkerkoppakking 2wkn geleden al vervangen, maar rechts nog niet. Ik heb nu nog steeds olielekkage bovenop het blok (zoals eerder al besproken in een ander topic). Zou dan toch de rechterkoppakking zo rot zijn dat ie verantwoordelijk is voor al deze problemen en de vloeistoffen er aan alle kanten uit spuit?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2012 21:48 | Aangepast door: theojansen 
Eigelijk is dit ''normaal'', als het maar niet te veel is.
De sludge ontstaat doordat de carterdampen condenseren, daarom moet je af en toe de dikke slang onder de luchtfilterkast met het afsluitdopje leegmaken. (hangt achter/onder je motorblok)
Hopelijk is het dus normaal bij jou.
Groet, theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2012 21:54 
Oh, gelukkig maar.
Trouwens, Theo, ik heb woensdag jl. de toerentellerpakking en twee keerrringen vervangen. Desondanks ligt er nog steeds olie voorbovenop het blok. Dus dan toch de rechterkoppakking ook maar vervangen.

Als het daarna nog steeds lekt, dan vrees ik dat het voordekselpakking lekt (halfjaar geleden nog vervangen.... ).
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2012 22:20 
Marco, ik zou nog niet direct die kop lostrekken. Waar die olie vandaan komt is me onderhand een raadsel. Heb jij cylinderkoppen met zo'n tuutje waar de carterontluchting op zit? Wie weet zijn die slangen die via T-stuk naar luchtfilterkast lopen poreus of lek!!
Groet, theoj

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2012 22:24 
Jimi,

nog even aanvullend bij de mayo : onderin het luchtfilterhuis zit een soort zeefje waar ooit een stukje schuimrubber oid in heeft gezeten. Met het luchtfilter er uit zie je een soort dop onderin, die kan je lostrekken en dan zie je het wel.

Controleer dat ook even en kijk ook naar de afloop slang zelf, die wil ook nog wel eens dicht zitten.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Mayonaise in luchtfilterhuis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven