Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Advies gevr. montage Polaris

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 mei 2012 15:01 | Aangepast door: JiMi 
Het lijkt erop dat de linker montagebeugel v/d Polaris niet past. De waterpijp zit in de weg. Hoe kan da? Heb ik misschien het verkeerde type montagebeugel of doe ik iets anders fout?

Foto:
links
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 mei 2012 15:21 | Aangepast door: JiMi 
Mogelijke oplossing kan zijn om een langere draadeind door het subframe te gebruiken en de montagebeugel zo'n 2 à 3cm naar voren te monteren. Dan zit er ook niets in de weg.
Maar ik weet niet of de kuip dan nog gaat passen en de boel niet topzwaar wordt aan de voorkant..
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 mei 2012 16:12 | Aangepast door: theojansen 
Hoi, Je moet afstandbusjes en een langer draadeind gebruiken of speciale ''afstandmoeren'', waar je moeilijk aan kan komen. (uiteraard li. en re.)
E.e.a. is de enige mogelijkheid om een Polarisscherm te monteren.
Kijk even op de site van Hansv, daar staan ook foto's dacht ik.
Theoj

(kuipmontage deel 3!)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 mei 2012 16:59 
Dit verhaal van Hans heeft de foto's en maten van de montage op de rode Rakker.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 mei 2012 17:53 
en ik heb geloof ik nog van die dingen liggen, zal 'ns even zoeken !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 mei 2012 17:59 
bboutjes Dit heb je nodig denk ik
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 mei 2012 19:18 
Die neem ik graag van je over. Nog bedankt voor het bellen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 mei 2012 00:26 
als je de maten hebt kan ik deze set bij mij in de fabriek wel laten kopieren..
is ook handig voor mij en anderen die in de toekomst een polaris gaan monteren..
dus graag de maten..

Schrijver Teto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 mei 2012 10:46 
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 mei 2012 10:48 
dat is snel!!!!
prima, hoeveel mensen zijn er die belangstelling hebben?

Schrijver jakob

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 mei 2012 12:33 
kijk ook eens op de site van Mupro.
Misschien kant en klaar in hun leveringspakket.

Mupro

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 mei 2012 13:26 
Nou Dirk, dat laat ik me geen 2e keer zeggen. Doe mij er maar twee!

Denk je er wel aan dat de binnendraad fijn metrisch is, i.p.v. de standaard 1,5?

Maarre.... @Brinkcx: als Dirk ze toch gaat maken, willen we dan niet liever buitenmaat M10 i.p.v. M8?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 mei 2012 16:29 
M10 (fijn) ook voor de buitendraad zou me logisch lijken ja. Ik weet niet wat er bij het origineel gebruikt werd, de busjes met M8 als in de tekening van Teto worden door Honda voor iets heel anders gebruikt. Ik heb ze al eens bij CMSNL besteld als in de foto boven. En als al gezegd, als die M8 breekt heb je toch al belangrijkere problemen

Maar als Dirk ze kan (laten) maken, heel mooi !

Weet iemand wat er ooit met een Polaris kuip werd meegeleverd?

groet, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver theojansen
Gast 
#14 | Geplaatst: 18 mei 2012 17:21 | Aangepast door: theojansen 
Ja Frans, ook de buitendraad moet in de 'orginele' draadverlengers M10x1,25 zijn.
dan passen de orginele moeren er weer op en het geheel blijft bijna net zo sterk.
theoj
(zo zat de P-kuip ooit op de politie-CX gemonteerd.)

Schrijver Joshua62
Gast 
#15 | Geplaatst: 18 mei 2012 18:03 
Toch geweldig om te zien hoe men elkaar hier helpt op het forum!

groet, Jos

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Advies gevr. montage Polaris

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven