Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

verlagen cx500c

Schrijver wannes
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 mei 2012 11:24 
Beste,
Daar mijn vrouw klein is van gestalte ben ik al jaren op zoek naar een oplossing, vandaag vastgesteld toen ik in het rommelhok kwam: m'n oude gl500 zijn voorpoten kan ik veel meer laten zakken daar het stuur achter deze poten staat ipv bij de cx er bovenop. Heeft er iemand enig idee of het ganse stuurhuis van een gl500 past in een balhoogf van een cx500c.
Mvg
Wannes

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 22 mei 2012 12:56 | Aangepast door: coenox 
Ik weet niet of dat kan. Maar heb je al een andere oplossing geprobeerd?:

- kortere veerpoten achter
- zadel iets verlagen
- evt. lager/rechter stuur

Volgens mij is dit een veel eenvoudiger en effectievere oplossing.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver wannes
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 mei 2012 15:06 
De voorvork heb ik +/- 4.8 cm laten zakken, de achter vering heb ik al +/- 10 cm laten zakken, het zadel is haast plat nog steeds niet genoeg. de gl die ik nog in de schuur heb staan daarbij kan ik de vering wel meer laten zakken van voor, dan zou alles in orde zijn ook. Alleen moet ik weten of de balhoofden dezelfde zijn voor ik aan dit werkje start.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 mei 2012 16:17 
Hallo Wannes,

Mijn CX heb ik aan de voorkant verlaagd door er een bus in te zetten. nog een voordeel is dat de vering hierdoor wat strakker word! Hierbij een tekeningetje van de doorsnede van de poten:

Tekeningetje

Ik hoop dat het een duidelijke tekening is. Afmetingen weet ik niet meer precies maar ik denk dat ik een stuk rond 20mm heb gebruikt met een gat er in die een milimeter ruimer is dan de onderbuis zodat de olie er nog tussendoor kan. De hoogte van de bus kan maximaal ongeveer 40mm worden maar dan moet je denk ik wel met 2 man de veer er in zetten.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver wannes
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 mei 2012 05:32 
Hallo Eric,
Misschien wel een goede oplossing maar als je dat moet uitvoeren da's vakmanschap en ik ben maar een prutserke. Of kan je dergelijke ringen aankopen?
grts
wannes

Schrijver wannes
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 juni 2012 18:29 
Hallo hier het eindresultaat.
Ik heb de voorvork van de gl500 gemonteerd, past perfect. Kan nu vooraan tot 8 cm zakken en toch nog comfortabel en veilig rijden. Achteraan heb ik schokdempers geplaatst die 28 cm lang zijn dus toch een 5 cm gezakt. Rijd zeer comfortabel en heeft toch nog een goede baanvastheid. Alle problemen van de baan.
Grts
wannes

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verlagen cx500c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven