Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

In oude glorie hersteld

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2012 14:18 
Ik was de schuur bij mijn moeder thuis aan het opruimen. Daar vond ik een oud oliepompje van mijn vader, dat daar zeker 35 jaar onaangeraakt heeft gestaan. Het is een prachtig dingetje met een lange flexibele hals en een degelijk pompmechaniekje van binnen. Wel erg vies en drooggelopen.

De beste man leeft al een hele poos niet meer, dus ik heb de vrijheid genomen om mezelf het pompje toe te eigenen. Ik heb hem schoongemaakt en er een paar cl verse olie ingestopt. Ik heb hem gelijk uitgeprobeerd op de veer v/d carburateurs. Want die kon wel een druppeltje olie gebruiken. En dat ging natuurlijk als de brandweer, met zo'n mooi pompje.
Zo zie je maar, goede kwaliteit hoeft niet van vandaag of gisteren te zijn. Maar dat weten wij als CX'er natuurlijk als geen ander!

oliepompje
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver menno
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2012 23:55 
er is niks beters dan de oude meuk

Schrijver toto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2012 12:17 
potjan3x10ct, je zal maar zo'n mooi oliespuitje hebben. zuinig op zijn, dat zijn dingen waarvan je gaat houden.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 17 sept. 2012 13:28 
Mooi!

Coen
(Die zich een lichtblauwe herinnert en ook maar eens bij zijn moeder in de schuur moet gaan kijken)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 In oude glorie hersteld

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven