Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorvorkkeringen

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 juni 2012 19:15 
Hallo Allemaal

Mijn voorvorkkering is gaan lekken, wat is hiervan het gevolg op het rijgedrag van de motor??
Is het gevaarlijk om er mee door te rijden, of is dat onverantwoord.??
Ik dacht ik neem in de komende winter de tijd om die keringen en de olie te vervangen of is het dan te laat ??

Groetjes
Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2012 19:26 
Hoi Arnold,
Dat is dan redelijk laat of je moet er niet meer mee rijden
als hij aan een kant lekt gaat de veering scheef dempen en vooral bij de iets diepere kuilen ook bij het remmen als hij in de veren duikt zal het goed merkbaar zijn hoe meer verschil in hoeveelheld olie des te groter het verschil in demping
dus als je plotseling moet remmen lig je eerder op de grond want je remt jezelf onderuit
en voor het werk hoef je het niet te laten een middagje moet genoeg zijn

gr Arnold

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2012 19:41 
Hallo Arnold

Ik kan wel een beetje sleutelen, maar ik heb het gereedschap niet, denk ik.
Als ik op de site kijk bij techniek en de uitleg van Marco zie denk ik niet dat ik de middelen heb om het zelf even in een middagje te doen.
Ook moet de remmen voor gereparerd worden, wand die beginnen aan te lopen.
Dus genoeg te doen.
Ik ga dit weekeind de remschoenen van de achterrem vervangen, dat lukt me nog wel denk ik.
Ik vind het wel leuk om te sleutelen, maar heb niet de ruimte om mijn motor te laten staan als hij nog niet klaar is.

groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 juni 2012 20:14 
Let op bij het vervangen van de rem schoen achter dat je de tandkrans van de aandrijving goed schoonmaakt en ook weer goed in het nieuwe vet zet anders ban je snel van de tanden/tandkrans af
let ook op bij het vastzetten van het achterwiel dat de remplaat goed gecentreerd zit t.o.v.de remtrommel
(eenvoudig gewoon de rem onder spanning houden terwijl je de achteras aantrekt me de moer dan centreerd hij zichzelf)
suc6

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2012 20:29 
Ik heb van een CX nog nooit de achterremschoenen hoeven vernieuwen, nog nooit versleten remschoenen gezien, gewoon even afstellen is altijd voldoende.
Als je keerringen lekken dan loopt de olie naar beneden en worden je remblokken vet, daar wordt je remvermogen niet beter van.
Ik zou ze maar z.s.m. vernieuwen, is niet zo'n wereldklus.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2012 20:34 
@Teto
Ik heb ze wel vernieuwd en dat was hard nodig wat ik kon niets meer stellen omdat alles op het einde gesteld stond
de remschoenen waren dus echt versleten

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvorkkeringen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven