Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Achterwiel ?

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2012 19:40 
Hallo Allemaal

Ik ga dit weekeind mijn achterremblokken vervangen, maar nu kijk ik bij de rubriek techniek, wat er allemaal moet gebeuren en daar zie ik iemand gewoon het achterwiel er uit pakken.
Nu heb ik laatst een CX500 achterwiel in mijn silverwing geplaatst, nou dat ging minder makkelijk.
Ik heb mijn uitlaten verwijderd en ik moest mijn cardan ook verwijderen omdat de band er niet tussendoor paste.
Doe ik iets verkeerd of zit er verschil in de modellen wat achterwiel betreft.
En kunnen de uitlaten blijven zitten?
Die op het vorbeeld zaten er ook nog op.

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2012 21:22 
Hoi Arnold ;

Ik heb bij mij ook alles laten zitten
zorg er wel voor dat de motor met zijn midden bok hoog genoeg staat dan valt het wiel n.l naar beneden
hoogte van 2 stoeptegels moet genoeg zijn wel even hulp inroepen om hem op die hoogte op zijn standaard te zetten

gr Arnold

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 juni 2012 22:32 
Band leeg laten lopen??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2012 22:50 
Arnold,

't is altijd een beetje tobben...
Je weet dat je bij be een GL het achterspatbord omhoog kan als je 2 boutjes losmaakt?

Of er een uitlaat(links) af moet hangt af van soort uitlaat en hoe gemonteerd.
En cardan los is meestal makkelijker

Kortom, je doet niets verkeerd, dat is normaal

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 juni 2012 10:19 
Ik laat altijd band leeg lopen, en als het ook maar iets tegen zit haal ik cardan klok gelijk weg.
Ja soms zit de uitlaat ook in de weg. Als deze niet los wil, laat ik de prolink los komen waardoor achter bruk omhoog kan.

Groetejs Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2012 20:34 
Na het halen van de troffee "gladste band" heb ik ook het achterwiel er uit gehaald. Eerst leek het niet te lukken maar ineens na een beetje wrikken en rommelen kwam 'ie ineens er uit. Het is een bepaalde draai die je moet ontdekken. Oh ja ik had de middenbok wel op een stoeptegel staan. Wel even lastig met het op de bok zetten maar met z'n tweeën lukt dat wel.
Succes!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juni 2012 21:00 
"Wel even lastig met het op de bok zetten"

D'r zit toch alleen maar een bok bovenop jouw motor??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 juni 2012 18:16 
Ik heb de remschoenen vervangen en het was niet nodig om het hele wiel te verwijderen.
Ik kon nadat de as verwijderd was het hele remgedeelte er zo uit pakken natuurlijk.
Vorige keer had ik het wie vervangen, en toen moest het natuurlijk wel

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterwiel ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven