Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koppakking o-ring past niet

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2012 20:32 
Onderstaand bericht heb ik aan CMSNL gestuurd. Wat vinden jullie? Heb ik gelijk of niet?

=========
Goedemiddag,

De Honda 8,7mm O-ring 91302-044-003 (superseded by 91302-GE0-000) past niet in de koppakking 12251-415-306. Toch adviseren jullie deze O-ring bij deze koppakking voor de Honda CX500 1978 Direct Sales. Op zich verklaarbaar, want in het originele Honda CX500-onderdelenboek staat precies dezelfde fout vermeld.

De 6,9mm O-ring 91302-044-013 (die o.a. wordt gebruikt op de Honda GL500 Silverwing) past wél in de genoemde koppakking.

Misschien kunnen jullie dit aanpassen op de site, want dit leidt geheid tot bestelproblemen bij klanten.

Vrgr,
=========
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2012 22:55 
>Heb ik gelijk of niet?

uhh, vast wel?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2012 10:17 
Zover ik weet zijn de laatste drie cijfers alleen van belang bij honda om te zien welke leverancier iets leverd.
( let wel, uitzonderingen daar gelaten)
Dus bijvoorbeeld een lager van Toyo, NGK, NTN heben elk een hun eigen eind nummer bestaande uit 3 cijfers.
Zover ik weet werden er alleen de cijfers 0 1 2 3 gebruikt.

Dan nog terug komend op die o ring. Deze zitten erg strak in de pakking. Zit ook te ruim om de spoeier heen. Kom ik toch nog even terug op die pakking en o ring. Als je deze in de pakking drukt, blijft deze wel zitten. Dus de O ring zit klem in de pakking. Hierdoor zit deze o ring goed opgesloten. Dit is van belang, want tijdens olie druk zal de o ring niet verplaatsen, en dus ruimer om de sproeier gaan zitten. Dit is dus de reden dat de O ring erg strak zit in de pakking, en te groot om de sproeier zit.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2012 10:44 
Marco,

Maar welke o-ring gebruik jij dan: 6,9mm of 8,7mm?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2012 22:27 
Zelf heb ik ze nooit nagemeten, maar wel eens verschillen gezien bij niet originele pakking sets. Net als Marco blijkbaar heb ik dan naar 2 dingen gekeken: past de ring strak in de pakking en is ie dan ietsje dikker dan de pakking? Als dat alle twee OK is zal de ring zich netjes zetten in de pakking bij het aantrekken van de cylinderkop, en een beetje kleinere binnen diameter krijgen. Nooit last gehad.

Wat je niet wil is een o-ring die strak om de olie-sproeier ligt en los in de pakking, die wordt dan in de rand rond de sproeier gedrukt en zou kunnen lekken langs de buitenkant.

(en kennelijk nog steeds last van lekkage? Als het blok echt moeilijk doet en je hebt geen vervanger, laat even horen, d'r is hier nog wat binnengelopen )

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 juni 2012 09:51 | Aangepast door: JiMi 
De 6,9mm valt precies mooi strak op de uitsparing in de pakking.

De 8,7mm o-ring valt niet OP maar nagenoeg volledig BUITEN de uitsparing in de pakking. Tenzij je hem zodanig opfrommelt dat hij er wel invalt. Maar dan heeft hij niet meer de vorm van een "o". DAT KAN NOOIT GOED ZIJN!

Maar toch staat die foute 8,7mm o-ring vermeld in het originele Honda CX onderdelenboek.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koppakking o-ring past niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven