Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hulp gezocht

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2012 18:55 
Hallo Allemaal

Is er misschien iemand die mij kan helpen
bij het vervangen van mijn voorvorkeringen.
Ik heb begrepen dat je er wel een halve dag mee bezig bent, en dat maakt de reparatie zo duur.
De onderdelen zijn goed betaalbaar, maar ik heb geen goed gereedschap om het zelf te doen.
Is er iemand, (het liefst in de buurt van Friesland) die de er tijd en zin voor heeft om me te helpen.
Het mag ook bij mij thuis in de garage als het makkelijker is, of ik kan ook naar jou toe komen.

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 juni 2012 19:51 | Aangepast door: JiMi 
Ik kan je helaas niet komen helpen, maar kan je wel vertellen hoe ik dit klusje aangepakt heb.
Ik heb al het voorwerk zelf gedaan. Dus demonteren, olie aflaten, schoonmaken, onderdelen inkopen enz. Daar heb je geen speciale gereedschappen voor nodig.

Daarna ben ik met de twee poten naar de motorspecialist getogen. En die heeft de juiste olie in de juiste hoeveelheid toegevoegd en het zaakje in elkaar gezet met speciaal gereedschap. Dit heeft mij een veilig gevoel gegeven. Kosten olie + in elkaar zetten: 20 Euro.

Het weer monteren op de motor heb ik zelf gedaan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2012 00:33 
Marco heeft hier een leuk verhaaltje over gemaakt. Dan kun je je al inlezen.
Verder wil ik als tip al meegeven:
Eerst wiel eruit, dan onder elke poot de imbus bout los maken ( deze moet je laten "schrikken") de dop aan de bovenzijde los maken (voorzichtig want de veer geeft druk) en dan pas de poten van de kroonplaten loshalen.
Vooral de imbus bout onder in de poten kan lastig los te krijgen zijn, vandaar dat ik daar eerst mee begin.

Helaas kan ik je niet komen helpen, dat is net iets te ver, maar het zou wel een leuk klusje geweest zijn.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2012 08:23 
Goede Tip Jmmi

Ik ga even informeren wat de kosten zijn als ik de poten gedemonterd aanlever.
Bij mij speeld het zelfde gevoel. dat als ik het zelf in elkaar ga zetten dat ik weer snel lekage heb omdat ik het niet goed in elkaar heb gezet.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2012 11:22 
Ik ben niet heel technisch, maar heb deze klus al twee keer zelf gedaan. Met behulp van beschrijvingen van anderen goed te doen. Maar de optie van JiMi is ook een goede.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 juni 2012 12:40 
Ik ben er op dit moment mee bezig, en ik vraag me af hoe dat nu verder moet.
Ik heb de vorken er nu uit en ik hield er een op zijn kop en toen liep alle olie er uit.
Als ze nu bij motoport de olie er in gooien en de keringen vernieuwen, loopt dan ook de ollie er uit als ik ze plat leg.
Omat de lucht ventielen er af zijn , zijn ze natuurlijk lek, hoe krijg je dat weer op spanning??
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2012 13:03 
Arnold, is die doppen meenemen naar die motorboer en ze er daar op laten draaien en op spanning ( lucht ) brengen een idee. ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 juni 2012 13:35 
Gewoon thuis alles uit elkaar halen en schoonmaken. Daarna álle onderdelen meenemen naar de motorzaak en volledig in elkaar laten zetten, incl. ventielen eropdraaien. Dan zijn ze kant&klaar voor montage op de motor.

Zie mijn fotoverslag.

p.s. ik heb mijn ventielen vervangen door doppen. Sterker nog, de keerringen van de CX kunnen niet zo goed tegen (te hoge) luchtdruk, dus die ventielen hebben nauwelijks toegevoegde waarde. Bij mij lekte er zelfs eentje.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 juni 2012 13:38 
bij mij zit er aan een kant een ventiel en die wordt d.m.v. een slangetje gekoppeld aan de andere vork.
Dus 1 ventiel voor twee vorken.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 juni 2012 14:15 
Ah, okee, ik wist niet dat die van de Silverwing anders waren dan de CX.
Tja, hoe je dat het beste kunt doen weet ik ook niet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 juni 2012 14:54 
Ik ben net terug van Motoport en daar koppelen ze de twee poten aan elkaar zodat er geen olie lekt tijdens transport.
Thuis haal ik dan het slangetje weg monteer de poten weer, rij er mee naar Motoport en die brengen hem op druk.
En klaar is klara.

Bedankt voor alle reacties

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 juni 2012 16:15 
Naked Bike

Naked Bike
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 juni 2012 19:39 
Hier een foto

Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 juni 2012 21:39 
Daar moet je nu niet tegenaan botsen

Maar mooi dat je probleem opgelost is en op een creatieve manier!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 16 juni 2012 22:52 
@Coen, hier zie je een mooi alternatief voor Lieke's topkoffer, dit lijkt op een metalen CX rekje, waar wat aangelast is.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hulp gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven