Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Pinlock: wow!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 juni 2012 13:51 | Aangepast door: JiMi 
Van de week heb ik een pinlock op mijn Schuberth C2-vizier gemonteerd. Pinlock is een flexibel kunststof schermpje met een heel dun siliconen randje dat je aan de binnenkant van je vizier monteert. Je hebt dan in feite "dubbel glas" waardoor je vizier niet meer kan beslaan. Wat een verbetering is dat! Gisterochtend reed ik door de mist, maar het vizier beslaat totaal niet meer. Kost een paar centen (29 euro) maar is het dubbel en dwars waard.

Foto's
pinlock
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Engeltje

Moderator 
#2 | Geplaatst: 20 juni 2012 14:37 
@ Jimmi...

Je kan ook met vizier openrijden of ...
niet zo hijgen wanneer het vizier dicht zit...
Dat scheelt in geld..

Lieke
(die meer last heeft van regendruppels op het vizier en scherm dan het beslaan hiervan)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 juni 2012 14:41 
lol...
Net als niezen met gesloten vizier. Dan ploft bijna de helm van je hoofd af
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juni 2012 16:17 
Let er op, dat het Pinlockvizier goed strak blijft zitten, want anders wordt het vizier EN de Pinlock zwaar beschadigd met krassen.
Heb ik met mijn vorige Pinlock gehad, dan gaat het, ondanks de plakstrip, schuiven. Ik heb dan wel geen Schubert helm, maar een Nolan, waarbij hun eigenmade dubbelvizier dit helemaal heeft, want dat zit niet vastgeplakt.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 20 juni 2012 20:53 
is wat voor cx STIG....kan hij zijn helm ophouden..
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 juni 2012 22:00 | Aangepast door: JiMi 
@Honkie Tonkie: daar ben ik niet bang voor. Deze pinlock zit vast met 2 pinnetjes en kan daardoor niet schuiven. Bovendien heb ik 'm zo gemonteerd dat hij het rubberen afdichtingsprofiel op de helm niet raakt wanneer je het vizier openklapt.

@MichaelR: oh, doe jij hem wel eens af dan?

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 juni 2012 23:08 | Aangepast door: sieds 
Zou niet zonder kunnen.
Maar brillen beslaan ook in je helm.
Pinlocks ziten altijd vast met twee pinnetjes Jimi.
Maar zoals Henk al zegt een Nolan pinlock beschadigd je vizier als hij niet strak zit en heeft geen siliconen randje.

Ik ga nu mijn complete set ververvangen vizieren
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 juni 2012 23:34 
@JIMI Ja,ja, in het begin prima, maar houd het in de gaten, er zitten 2 verdraaibare stelschroeven van plastic in, houdt daar de spanning mee in de gaten.
....

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 juni 2012 02:14 
Ik rij al 15 jaar met zo'n pinlock-schermpje, moet wel als je in de winter veilig wil rijden. In mijn Shoei veel krassen boven en onder, bij Schuberth een beetje en nu in mijn LS2 geen. Heb het idee dat de bevestiging steeds beter wordt.
@Lieke: als het regent moet je, als je een beetje snelheid hebt, je hoofd eens langzaam links en rechts draaien, dan gaan die regendruppels naar opzij en zie je zonder te hoeven vegen met je vingers....
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 juni 2012 08:47 | Aangepast door: sieds 
En bij regen:
je vizier buiten met RAIN_X schoonmaken, water vliegt er af.

Hetzelfde effect heb je met NANO

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 21 juni 2012 10:43 
Ik heb een Nolan gehad met een pinlock. Wat een drama. Dat ding vloog er steeds af en het scherm besloeg alsnog. Maar ik heb het over al wat jaartjes geleden. Goed om te lezen dat ie van Shuberth wel goed werkt. Maar voor de J1 zal dit er wel niet zijn vermoed ik.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 juni 2012 12:26 
Wij hebben nu 2 jaar een nolan met pinlock en het werkt perfect geen krassen omdat er boven en onder een siliconen rand zit. Daar voor hadden we ze zonder die rand en dat was inderdaad een ellende los zitten verschuiven en dus krassen en zelfs als het vizier opstond er af waaien.

Ben (die nu tevreden is met nolan)

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#13 | Geplaatst: 21 juni 2012 12:50 | Aangepast door: Michaelr 
ad jimi...nee hij doet hem nooit af

ad sieds.....RainX komt uit de vliegwereld en werkt zeker perfect...gebruik altijd het gele RainX..

Gr.mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 juni 2012 18:28 
Hoe lang blijft dat RainX werkzaam? Moet je het bijvoorbeeld na elke bui opnieuw aanbrengen?

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 21 juni 2012 20:50 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Het maakt het oppervlak spiegeglad, zodat de druppels geen houvast kunnen krijgen op het vizier. Het wordt ook gebruikt voor autoruiten. Ik dacht 1X in de 2 maanden met een zachte doek met ronddraaiende beweging opbrengen en geheel uitpoetsen.
....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Pinlock: wow!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven