Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

verschil temp meter amerikaan en europeaan ?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver bertm
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2012 19:37 
hallo ik heb recentelijk mijn honda cx van een custom naar een "kuip "model omgebouwd met onderdelen van een andere motor
origineel is de motor ingevoerd en dus amerikaans model
nu is de tellerblok van een europees model dus ook nu km ipv mijlen
echter nu gaat mijn temp meter constand in het rood staan
ik heb de thermostaat gecontroleerd en die gaat volgens mij wel los ook heb ik de waardes van de sensor gemeten
koud 490 ohm , en als de meter net voor rood staat is deze 55 ohm kan het zijn dat de waardes van de sensor anders zijn ?
b.v.d gr bert

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2012 22:07 | Aangepast door: brinkcx 
De 7-volt regelaar is kapot of het is verkeerd aangesloten. Kijk even in het schema, aan de uitgang van de regelaar hoor je 7 volt te meten maar waarschijnlijk zit deze dichter bij de 12. Oplossing de regelaar uit het "kuip" model er in zetten?

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver bertm
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2012 23:06 
bedankt frans
ik zal het nog een keer nameten echter dit had ik ook als vermoeden maar volgens mij staat er 7 volt op de meter ik dacht ook dat ik per ongeluk een 12 volt had gebruikt maar ik meet het na, kan even duren want kuip en rest moet er dan weer af maar ik laat het weten
gr bert

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2012 23:40 
Hallo Bert,

kan inderdaad wat lastig zijn om bij te komen, vooral als je de oer-CX klokken hebt met de regelaar er onder. Als die kapot is (en dat gebeurt wel vaker) dan lekker laten zitten en de verse gewoon ophangen met een bandje in de kuip of onder de tellers als bij een C of GL. Er is overigens wat dit betreft geen verschil tussen EU/NL/US modellen.


groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver bertm
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 juli 2012 21:50 
hmm sja dan moet hij maar weer in elkaar de spanning is 7 volt naar de meter dat heb ik nagemeten en de weerstand waardes heb ik gemeten . ik houd het dan maar op een " niet goed werkende regelaar "het is gewoon alleen erg vervelend om de temp meter na even te rijden zo in het rood te zien staan rijdt niet echt ontspannen maar bedankt voor de antwoorden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 juli 2012 22:44 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Bert,

da's raar ? Voor de zekerheid eens een sensortje hier gemeten, koud (nou ja, ca.20 graden) iets van 460 Ohm, onder de hete kraan (ca 70 graden?) naar zo'n beetje 130 Ohm (verder te heet voor m'n vingers) dus de waarden die je opgeeft lijken wel te kloppen.

Metertje zelf is een soort bi-metaaltje, die dingen gaan normaal niet kapot, althans dat heb ik nog nooit gezien.

Gaat de meter direct de hoek in of pas als de motor warm wordt? Hij wordt toch niet echt zo heet neem ik aan?

Kan je het "oude" metertje er nog eens aanhangen om te vergelijken? In een C tellerset kan je de "oude" zetten met de oude temp meter?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver bertm
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 juli 2012 14:37 
nee de oude heb ik niet meer hij gaat niet meteen de hoek in maar loopt langzaam op ik zie ook niet op de meter dat de thermostaat losgaat < meestal gaat de meter dan even weer terug > ik moet eens kijken wat ik kan doen

Schrijver Teto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 juli 2012 20:17 
Zit er wel voldoende koelvloeistof in
Misschien een stomme vraag maar het zou kunnen....
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver bertm
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 juli 2012 22:11 
domme vragen bestaan niet ik kijk voor de zekerheid morgen misschien iets van een luchtbel ? ik kijk
bedankt voor de tip

Schrijver bertm
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 juli 2012 12:59 
hmm alles is gevuld
dus dat is het niet

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 juli 2012 22:45 
ik zou eens proberen zonder thermostaat, temeer omdat je zegt dat je'm niet open ziet gaan op je meter. je schrijft dat je denkt dat ie opengaat maar zeker weten doe je't dus niet. als de elektriek werkt kan dat 't enige nog zijn.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver bertm
Gast 
#12 | Geplaatst: 6 juli 2012 23:01 
dat is een goede had ik zo gauw niet aan gedacht zo zie je maar weer hoop dat ik van de week hem er uit kan halen en dan kijken wat ie doet , jullie horen het , alweer bedankt zover

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 juli 2012 23:30 
Als je een andere hebt die er gelijk in steken, is nogal een gedoe om de t-staat er uit te halen met blok in het frame.

Voor betrekkelijk weinig geld moet je er eentje in de autohandel kunnen krijgen, Honda gebruikte ze ook in Civics in die tijd en ergens op het forum staat wel welk type.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver bertm
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 juli 2012 13:29 
nou toch vandaag maar thermostaat uit elkaar gehaald
wel hele huis met pijpjes erbij afgehaald leek me makkelijker , ik heb foto;s erbij gemaakt zodat men kan zien . de thermostaat in bakje water gedaan en hij gaat gewoon netjes op en , dus toch maar weer in elkaar gezet omdat hij goed werkt hopelijk lukken de foto;s zodat men kan zien

Schrijver bertm
Gast 
#15 | Geplaatst: 7 juli 2012 13:39 
nu klein gemaakte fotos maar wel errug klein helaas



Verwijder bestand #1


Verwijder bestand #2

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verschil temp meter amerikaan en europeaan ?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven