Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Cardanas

Schrijver vermecor
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2012 21:53 
Bij het plaatsen van een ander motorbloc onder mijn GL650 loop ik tegen het volgende probleem aan.
Het oude bloc had een 4 bouts cardan en het nieuwe een 3 bouts. De cardanas is verschillens. Bij de 3 bouts moet de as met een boutje aan de as van het bloc bevestigd worden. Bij de 4 bouts zit een los koppelstuk zonder boutje.
Is hier een andere as in te plaatsen of moet ik de hele achterbrug met cardan omwisselen ?
Zijn er misschien nog andere oplossingen ?
Groeten Cor.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2012 22:14 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Cor,

3-bouts brug+cardan+wiel compleet overzetten schijnt te gaan. Alternatief is achterdeksel blok losmaken en uitgaande as overzetten, schijnt ook allemaal te passen, maar het geheel moet van zelfde soort zijn (3 of 4 bouts)

Heb ik onlangs uitgezocht toen ik dacht dat m'n 4-bouts cardan defect was, maar de kennis niet hoeven toepassen, vandaar "schijnt".

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver vermecor
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 juli 2012 11:29 
Bedankt Frans voor de snelle reactie.
Nog een vraagje. Als de achterwielbout dezelfde dikte is dan kan ik toch wel een ander wiel plaatsen ? Er ligt namelijk een nagenoeg nieuwe band op. Ik zet dan wel het meenemer tandwiel ook over.

Gr. Cor

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 juli 2012 22:26 
Hoi Cor,

mogelijk, ik heb 't niet open liggen maar dacht dat het compleet over moest.Je kan het in ieder geval vooraf vergelijken zonder eerst brug of blok los te moeten halen.

Als je na afloop precies weet wat wel/niet past is het handig dat even hier te melden, kan een ander het later nog terug vinden, ik heb behoorlijk moeten zoeken.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cardanas

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven