Mijn GL heeft ook die neiging. Balhoofdlagers (slecht of te los), type/maat band en vooral bandenspanning zijn het belangrijkste om in orde te hebben. Ook gewichtsverdeling (zware topkoffer?) en demping spelen een rol, ook achter controleren, inclusief minder voor de hand liggende zaken als de lagers van de achterbrug.
Kortom, eerst de standaard zaken goed in orde maken (ook achter!), voorband vervangen als ie op 't einde begint te lopen. Experimenteer ook eens wat met bandenspanning en voorspanning/luchtdruk in de dempers.
Wanneer ik alles van de GL op orde hou (bandenspanning vooral) blijft 't net rustig. De GL650 is gevoeliger dan de GL500, althans in mijn ervaring Sommige motoren zijn er gevoeliger voor dan andere, met de CX (z) heb ik nooit wat gemerkt, de BMW K75 die ik had kon heel moeilijk doen met een beetje verkeerde band, stuurdemper was dan echt nodig.
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰