Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

CDI problemen ijsklontjes erop

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2012 18:08 | Aangepast door: JiMi 
Ik geef soms de tip aan mensen om een zak met ijsklontjes op de CDI te leggen als ze onderweg problemen krijgen die mogelijk veroorzaakt worden door een te warme CDI. Dit leek me wel een ludieke, maar effectieve manier om te diagnosticeren.

Ik heb eindelijk iemand gevonden die de tip ook echt uitgeprobeerd heeft en MET SUCCES! Zijn problemen waren ineens over. De tip werkt dus.

HIER is het bewijs.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2012 18:29 | Aangepast door: Teto 
Waar vind je elke 10 km verse ijsklontjes...........
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2012 19:27 
V/d Valk, AC. Moet je er wel een extra large cola omheen kopen.

Een tip van iemand anders was om een 12V fan uit een computer bovenop de CDI te zetten. Dat lijkt me ook een oplossing.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2012 23:30 
CDI staat dan voor Cool Device Ignition ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#5 | Geplaatst: 12 juli 2012 07:55 
dus jimi,

eigenlijk heeft de cx dus gewoon een zadel verwarming hihi...

groetjes werner (heb wel water bij, is dat ook goed?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2012 18:28 
lol

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 juli 2012 16:15 | Aangepast door: marcobecker 
Beste mede club leden. Ik had vroeger altijd voor mijn werk een bus koude spray bij me. Voor het franse merk Sagem telecom heb ik dat ook meerdere malen kunnen gebruiken. Het doel was om de interne weerstand van een IC te verlagen, waardoor de zaak weer ging werken. Echter was dit altijd een noot oplossing, Want de eerst volgende warme dag moest ik weer dat ding inspuiten.

In een CDI zit geen IC, alleen losse componenten. Echter daar waar een slechte soldeer verbinding aanwezig is kan door krimp weer contact ontstaan. In die gevallen kan het werken. Als ik het dan zo mag zien, zijn vele soorten spuitbussen een oplossing. Neem bijvoorbeeld remmenreiniger. Als je die spuitbus leeg spuit met tussen posen op een CDI, denk ik dat ik die kan af koelen tot ongeveer zo rond de 0 (nul) graden op een warme zonnige dag met 40 graden. Alleen al door het verdampen van de remmenreiniger lukt het om de zaak goed te koelen.

Andere spuitbussen zoals carbo clean, start pilot kunnen nog beter werken.
Wie weet is dit de oplossing voor een ijsklontje.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 juli 2012 18:51 
Lijkt me wel lastig om altijd ijsklontjes bij je te hebben. Of bel je dan bij iemand aan om te vragen of je even een paar uurtjes van de vriezer gebruik mag maken?
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI problemen ijsklontjes erop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven