Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Linkse bediende CX

 
Schrijver Teto

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 juli 2012 12:53 
Ik heb nu een CX met Linkse bediening gemaakt voor iemand met een rechterarm die het niet doet.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 juli 2012 12:59 
Knap gedaan, moest wel 2x kijken.
Vraag is nu alleen, kun je er nog meer rijden? lijkt me niet makkelijk.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 juli 2012 13:15 
Leuk. De gaskabel zou ik onder verwachten. En voor de koppelingshendel zijn uit de racerij duimhandels verkrijgbaar. Dat maakt het bedieningsgemak ook beter.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juli 2012 16:08 
Als je gaskabels (de tweede moet er ook nog op) onder doe kan je er niet met je koppelingshandel onderdoor.
Ik heb op internet wel gezocht naar duimhandels maar kon ik niet vinden.
Er meerijden zal even moeten wennen.
De hele bedrading omzetten naar een bedieningsgedeelte links was ook nog een hele puzzel.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 juli 2012 17:44 | Aangepast door: Teto 
Ik heb zojuist even een rondje gereden.
Het is even wennen maar het gaat wel.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 juli 2012 18:54 
Terug op koppeling aan de linkerzijde. En dan duimrem er onder.
Dat is er voor gemaakt. Moet je wel iets gaan zoeken op e-bay denk ik of jou kennis houd zoveel van zijn cx dat hij het bedrag er voor over heeft.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 juli 2012 09:46 
Ik had er wel een voorbeeld bij hoe het al meer is gedaan.

Je moet wel alle functies op links maken en dat is best een beetje krap.
Ook het budget laat het niet toe om hier dure elementen toe te passen.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 juli 2012 11:54 | Aangepast door: Arcath 
budget laat het niet toe, mischien iets langer doorsparen.. veiligheid is ook een niet onbelangerijke factor denk ik.

ken een complete ombouw waarbij de voor en achter rem gekoppeld waren en de koppeling met de voet bedient werd.

duim schakelaar is minder lomp en makkelijker te bedienen.

maar mischien valt het allemaal best mee, eerst rustig aan wennen^^

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 juli 2012 13:16 
Teto, je hendel voor de koppeling is te lang. als ik je laatste foto bekijk moet het gewoon werken, ook met de gas kabels naar beneden. Wat jij moet zoeken zijn hendels voor minimoto's. die hebben een kleinere maat. dan zit het precies goed voor de duim. nog goedkoop ook.

Cosmar (hoopt het nooit nodig te hebbenmaar wel handig om te weten)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 23 juli 2012 08:00 
De koppeling van een minimoto gaat wel even lichter dan die van een CX.
Ik heb de hendel wel al ingekort.
De hendel draait onder de knoppenwinkel door dus de gaskabels zitten echt in de weg als je ze naar beneden laat lopen.
Het werkt zo perfect.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Teto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 juli 2012 21:03 
Zo werkt dat nu dus.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver toto

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 juli 2012 21:41 
Puur zo'n drukte aan die linkerkant.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Koen Verrecht
Gast 
#13 | Geplaatst: 31 juli 2012 22:50 
Wel druk ja, maar toch knap gedaan!
Ik vraag me wel af hoe veilig je nog kan rijden als je rechterarm het niet meer doet...

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 aug. 2012 20:57 
Wauw! Eens een motorrijder, altijd een...

Ik had vroeger een vriendje op school met een gedraaide onder arm. Zijn elleboog wees naar voren zeg maar. Ook hij reed gewoon en met maar één echt functionele arm. Hij kom met rechts alleen maar omgekeerd gas geven zeg maar.

Je hebt je handen ook niet echt nodig, Je moet hoogstens jezelf goed kunnen tegen houden bij remmen. Sturen gaat uit de heupen. Je handen en armen zijn veredelde stuurdempers

Super gedaan Teto,

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 16 aug. 2012 22:27 
Je rijd dus met je linkerarm nog veilig. Na de motor gezien te hebben (Teto was ermee in Schagen op de stamtafel) vroeg ik me af hoe het zou zijn met één arm te moeten rijden.
De keer er op heb ik zoveel mogelijk met alleen mijn rechterarm gereden en mijn linker net los van het stuur. Het is te doen maar voor wie vertrouwd is met twee armen is het wel heel eng rijden hoor! probeer het maar eens!

Misschien een idee om op SJK om de turtle race met één hand te doen?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Linkse bediende CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven