Hallo Cosmar,
idd vooral aarding (als doorTheo benoemd) ook de + niet vergeten, een ingebrand startrelais of kabels met geoxideerde aansluitingen helpt ook niet (na herhaald starten even aan kabelschoenen voelen, indien warm dan niet echt goed). Een accu die het maar een paar start pogingen trekt help evenmin.
Dan heb ik zelf nog wat met de klepspeling zitten experimenteren, en daarbij gemerkt dat de 650 (althans de mijne) blijkbaar erg gevoelig is op dat punt, ding startte een stuk slechter als ik met de kleppen maar een beetje anders dan Honda standaard deed.
Stationair instelling (luchtschroeven) zal ook wel kritisch zijn maar daar ben ik tot nu toe van af gebleven (eigen GL650 dus), loopt heel aardig stationair zo en als 't niet kapot is...
Ik heb er ook NGK iridium bougies in maar dat lijkt voor starten niet veel uit te maken.
Let ook op terugslaan, de startkoppeling vindt dat niet leuk, slaat nog wel eens kapot op een 650 met startproblemen naar het schijnt.
succes, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰