Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kuip verwijderen GL500

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 juli 2012 20:01 
Heb sinds een aantal dagen mijn eerste Silverwing gekocht. Een GL500 uit 1984.
Het is het model incl. kuip. Enkel vind ik hem mooier zonder kuip en heb deze verwijderd.

Ik heb een paar vragen aan de kenners:

- ik mis nu mijn koplamp en knipperlichten. kwestie van koplamporen aangeschaffen, een nieuwe
koplamp en knipperlichten die ik aan mijn voorvork schroef? Heeft er iemand toevallig zoiets nog liggen?
- ik heb de beugels waar de kuip op ruste verwijderd, maar nu mis ik een punt om mijn valbeugels aan vast te maken. 2 zitten aan het frame en de anders zit gewoon los. Iemand een idee?
-daarnaast wil ik graag een highwaybar of highwaysteps plaatsen aan de voorkant (ben vrij lang - en dat zit soms wat lekkerder). Nu heb ik enkel 2 ogen gevonden onder het blok. Heeft iemand een suggestie?

Dank alvast voor de comment

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 juli 2012 22:13 
Highwaybar gewoon zelf maken.
Bij mij zitten ze voor op de valbeugel.
maar ik ben niet zo lang.
Gewoon op de motor gaan zitten en kijken waar ze moeten komen.
De ogen onder het blok kun je gebruiken maar ze zijn zwak dus oppassen.
Verder voor onderdelen kun je altijd contact opnemen met toto of zijn broer.
Of kom eens naar s.j.k clubweekend daar lopen genoeg cx liefhebbers rond.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:08 
Ik weet je woonplaats niet ,en ook niet of je het zelf kan maken ,anders wil ik je wel helpen.Het derde punt van je valbeugel zat vast aan de beugel van de kuip .Ik heb ook nog een paar knipperlichten niet origineel , maar met een aanpassing bruikbaar. Gr Wim

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:09 
Dank voor je antwoord. Heb je een Wing met of zonder kuip? Weet je toevallig ook een antwoord op mn vraag wb valbeugels? Kom een connectiepunt te kort nadat ik het een en ander heb weggehaald waar mn kuip op ruste.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:21 
Wat vreemd, zitten de valbeugels niet vast aan de motorblokophanging? Misschien een ander type monteren?
Op het SJK weekend komt ook de onderdelenman uit Duitsland met heel veel gebruikte CX/GL spullen.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:31 
Precies wat Kuipwillem zegt. Het 3de punt zit vast aan de beugel van de kuip. Zodra de kuip eraf gaat, worden de beugels van de kuip ook standaard verwijderd. Maw een punt te kort. Zover ik weet is er 1 type valbeugel voor de GL500. Of zit ik er naast?

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:33 
Dag Wim,

Dank voor je antwoord. Ik woon in Groningen. Hoe komen die knipperlichten aan mn Wing? Aan de voorvork?

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:34 
Heb het zelfde gedaan met mijn wing.
Kuip er af geen probleem ff koplamporen zoeken losse willekeurige koplamp, en stel knippers (had ze via MP)

lastigste is het netjes wegwerken van de bedrading. een stukje inkorten was bij mij de oplossing.

de valbeugels zaten bij mij gewoon vast aan de ophang bouten voor en achter aan een van de bouten waar het blok aan hangt. geen idee wat voor model valbeugels jij dan hebt.. mischien fototje?

highwaybar zul je zelf moeten maken, zijn in combinatie met forward controles wel te koop voor een slordige 400 euro, en 2e hands moeilijk vindbaar.

vond het zelf niet handig in combinatie met valbeugels kon ik me benen niet goed kwijt.

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#9 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:45 
Nee dat hoor ik wel vaker. De beugels zitten dan schijnbaar in de weg ... hmm.
Op de plek waar de koplamp zou moeten komen bij de voorvork, heb ik nu een zwart kastje zitten met een wirwar aan draden erin. Heb jij dat daar ook zitten? Zit dat niet in de weg voor de koplamp?

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:51 
Mooi Groningen ,Maar net te ver weg ,zoals gezegd kom naar s j k en je kijkt je ogen uit gr Wim

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#11 | Geplaatst: 25 juli 2012 23:59 
Fotootje van mijn valbeugels. 2 punten zitten aan het frame, de andere zit met een beugel aan de beugel van de kuip vast.

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 juli 2012 00:02 

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 juli 2012 00:23 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Het bovenste bevestigingspunt van de beugel zou ook aan het bovenste motorblokbevestigingspunt behoren te zitten. Dit model heb ik niet eerder gezien, het loopt rond om de cilinder, bij mij is het haaks en daardoor wel te bevestigen. Bovendien zit die hoger, komt boven de cilinder uit.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#14 | Geplaatst: 26 juli 2012 00:29 
Waarschijnlijk zijn dit dan de valbeugels voor de modellen met kuip.

Toevallig iemand een setje valbeugels liggen voor de naked modellen?

Schrijver vermecor
Gast 
#15 | Geplaatst: 26 juli 2012 10:14 
Als de beugels niet passen heb je waarschijnlijk een tussenblokje nodig van circa 3 cm. Dit is zeskantig met aan de ene zijde inwendige draad 10x1.25 . Aan de andere zijde kun je dan een moer opdraaien. Als je je mailadres geeft in een PB-tje stuur ik je wel een foto.
Gr. Cor

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kuip verwijderen GL500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven