Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

er zij licht ......

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 aug. 2012 23:40 
Sommigen van jullie weten dat mijn "Rode Rakker" een klein gebrek heeft. Het achterlicht is wat zwak. Nog steeds niet zo zwak dat oom agent met zijn boekje begint te zwaaien, elke keer dat ik langsrij, maar toch wat zwakker als de normaal (wat is dat eigenlijk, normaal? )

Nu is er een LED achterlicht in bestelling van Louis , artikel nummer 10033886, als extra en ondersteuning van het gewone standaard achterlicht.

De bedoeling is om het LED achter/remlicht onder het huidige achter/remlicht te monteren.

Er is plaats voor, dat heb ik al bekeken. Heeft iemand dit al eerder gedaan? Enig idee waar ik op moet letten?

Oh ja, het zwakkere standaard achterlicht komt hoogstwaarschijnlijk door vuile contacten van het rode en groene stekkerblok. Als de kuip er weer eens af gaat worden de contacten ingespoten met contactreiniger. Afgelopen week toch maar een busje van dat spul gehaald.

Graag de nodige opbouwende kritiek, al dan niet vergezeld van de gebruikelijke op-en aanmerkingen.

Harmony,
Hans,
( die niet eens weet of het wettelijk wel is toegestaan, meer achterlicht bijbouwen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 aug. 2012 23:58 
Hoi Hans,

(wat nu, de Rakker pimpen met LED lichies? ook blauwe onder de tank en het blok?)

Serieus : het 10033886 licht heeft een E-merkje dus mits goed zichtbaar gemonteerd is het op zich al voldoende legaal als achterlicht. Dat netjes monteren zal wel het meeste werk zijn. Als het teveel wordt kan je de 2x5W gloeilampen uitschakelen, heb je ook wat meer stroom voor andere dingen, mischien voorop LED dag-verlichting zetten.

Zelf heb ik ook wel eens naar LED lampen gekeken als vervanging van de bestaande lampen, maar daar wordt je niet echt beter omdat de behuizing er niet voor gemaakt is. En ik heb nog nooit een achterlicht kapot gehad.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 aug. 2012 00:13 
hans
ik heb zelf weleens met dit probleem te maken gehad.
En ook met let licht aan de gang gegaan.
Maar het was te zwak, ik heb een ander achterlicht genomen van een gl500.
De let lamp is zo opgebouwd dat er een paar lets naar achter schijnen en de rest rond om,
En daar zet het probleem.
Bij de nieuwe motoren zij alle lets naar achteren gericht.
Dus met veel geduld kun je een achterlicht maken met de lets naar achteren gericht.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 aug. 2012 06:56 | Aangepast door: Luclubberts 
Als je nu toch met je achterlicht aan de gang gaat, kijk dan meteen even na waarom er maar 1 lampje brand als je met je achterrem remt en twee als je dat met je voorrem doet ( of andersom 't is al weer even terug ) .

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 aug. 2012 09:25 
Heey Hans,

Mooie lamp, die led lamp. En natuurlijk ga je die pas krijgen op de CX. Maar in jouw geval zou ik eens gaan kijken naar een led lamp als vervanger voor de standaard duplo lamp. Dit is misschien wel een oplossing:

LINK

Ledlampie

Omdat die ledjes veel minder stroom nodig hebben zullen ze het waarschijnlijk in jouw achterlicht wel goed doen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 aug. 2012 11:37 
Die zijn voor een Klassieke Volvo Erik
Ga er gelijk 2 bestellen voor de Katterug die ook maar weinig achter'licht' heeft.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 6 aug. 2012 18:33 
ik had ze al, maar ik moet ze nog plaatsen, zie Erik.
En omdat ze minder stroom gebruiken, is het altijd interessant.
@Sieds, niet die grote bollen die jij bedoelde, maar ipv P21W/5W (wordt ook wel duplo genoemd)

maakt verder niet uit....

gr. Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 er zij licht ......

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven