Ik heb net (eigenlijk heeft Jos Blezer het gedaan
) mijn cdi op de cx 500C vervangen door een Ignitech. Er scheelde niks aan, en ik hou hem reserve. Maar ik wou al langer zo'n Ignitech eens testen...
Gaat prima, alles doet het. De batterij ook nog eens doorgemeten : 12.4 volt. Gas geven: begint hij meteen op te laden, al direct 13,5 volt en meer.
Als ik start met of zonder licht zakt de batterij even naar 12,1 volt, start prima.
Wat is er dan wel mis? Wel, deze custom kan ik onmogelijk starten met licht op en koppelingshendel niet ingetrokken. Vroeger niet en nu ook niet.Dus voor alle duidelijkheid:
licht aan, neutraal brand, koppelingshendel ingedrukt=start onmiddelijk.
licht uit, neutraal brand, koppelingshendel niet ingedrukt=start onmiddelijk.
maar licht aan, neutraal brand, koppelingshendel niet ingedrukt=doet niks.
Ik moet altijd wel het knopje een seconde ingedrukt houden alvorens het relais werkt en de startmotor aanslaat. Waar kan dit vreemde gedrag nu aan liggen? Ik dacht dat Theo ook altijd zijn licht uitzet alvorens te starten? Omwille van dit hebben we de voeding van de Ignitech rechtstreeks op de batterij gezet, want als ik na het contact een lichtkabeltje neem kan ik hem niet starten....
Wie weet er meer?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica