Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

neutraal lampje

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 aug. 2012 17:25 
Weet iemand raad? Mijn neutraal lampje brand niet meer als hij in zn vrij staat. Iemand een idee? Kabeltje? Zekering? Betreft een GL500 uit 1984.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 aug. 2012 17:46 
Deze schakelaar is onder-achteraan op het blok, kijk even de kabelschoentjes na. Schakelaar zelf kan ook stuk zijn natuurlijk, is ook gemakkelijk te vervangen.
Kan je hem wel starten zonder koppeling in te trekken? Misschien is gewoon het lampje stuk?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 aug. 2012 18:12 
Zegt dat iets? Ik kan hem inderdaad gewoon starten zonder de koppeling in te trekken. Is dat goed?

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 aug. 2012 18:26 
Lukt dat ook als hij in een versnelling staat ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver MartijnS2012
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2012 18:33 
Dag Luc,

Nee dat lukt niet. Net even getest. Als hij in de versnelling staat, gaat de fiets niet aan. Nu brand het lampje wel weer! Misschien ergens iets los? Contactje? Ik zat te zoeken naar dat schakelaartje. Kan iemand aangeven waar dat ding precies zit? Achter de kap?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 aug. 2012 19:36 
recht onder aan het blok. Zit een rubber dopje en daaronder zit je neutraal schakel. recht onder aan het blok voor de tussen demper. Van af zij te zien.

Deze aansluiting mag je even verbinden met massa. Dan moet je lampje ook gaan branden.
Meestal is het lampje kapot.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 aug. 2012 00:34 
Meestal is zoiets een slecht contact ergens in de draadboom. De grootste kans is het stekkertje dat de groen-rode draad vanaf de neutraalschakelaar verbind met de kabelboom. Als ik me niet vergis zit dat ergens ter hoogte van het luchtfilter, onder het zadel.
Contacten schoonmaken, en hopen dat dat het was.

Succes.

Harmony,
Hans.
( heeft ook wel een te weinig neutraliteit )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 11 aug. 2012 16:11 
Ik had een massa breuk, deze breuk zat in de kabelboom achter de kuip.....ja kuip,, van de Silverwing, massadraadje getrokken, en het deed weer, was eerst zoeken....zoals hierboven genoemd.

simpel en eenvoudig, dat wel.
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 neutraal lampje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven