Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

voorstellen en gelijk een probleem.

Schrijver efm
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 aug. 2012 15:56 
Even voorstellen, Ik ben (efm) Edwin 51 jaar wonende te Veenendaal sinds begin julli in bezit van motorrijberwijs ik heb nu een honda cx500c bj 85 waarop ik rijd en heb nog een honda cx500 bj 78 geheel uit elkaar op zolder staan.
De honda cx500 heb ik van een collega gekregen ( was zijn pekel beest) met een honda cx500 in onderdelen zonder kenteken . Ik heb de cx500c verleden jaar in november gekocht en beetje bij beetje opgeknapt. Tijdens het opknappen merkte ik af en toe het stator probleem van niet boven de 5000 toeren kunnen komen, d.m.v de informatie van deze site heb ik de weerstanden uit de bougie doppen verwijderd en het probleem was opgelost. Maar nu heb ik mijn rijberwijs en rij regelmatig, kreeg ik weer problemen dat motor inhoud ik dacht eerst aan de carburators heb ik schoongemaakt, maar dat was het probleem niet. Later de CDI en boubines van de andere CX erop gezet leek het probleem opgelost te zijn . Maar voor korte duur, ik krijg nu de motor niet boven de 5000 toeren en loopt totaal niet goed ploffen en dan weer op 1 cilinder. Dus ik wil nu een ignitech onsteking kopen omdat mijn vermoeden toch de stator is, die niet goed is naar mijn CDI kastje. De accu wordt overigens goed opgeladen. Maar kan iemand mij helpen aan een bestand ignitech_key 85 die ik dan moet importeren in de ignitech.
Alvast bedankt.
En met vr.gr. efm

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 aug. 2012 16:17 
Onder Techniek, item : Ignitech wil niet lopen: .ign-file? hier op de site staat een tekst bestandje met daarin de IGN Key 85

je heb een PB

Harmony,
Hans
( Stond de .IGN ook niet ergens hier te downloaden ??? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 aug. 2012 23:26 
Heb je je stator al doorgemeten dan ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 aug. 2012 23:55 
PB verstuurd
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 aug. 2012 16:27 | Aangepast door: brinkcx 
Wanneer je een Ignitech koopt krijg je normaal de nodige software er bij en is de unit zelf geprogrammeerd voor de CX.

Geen key nodig.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver efm
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 aug. 2012 21:58 
Ik heb mijn Ignitech bij PS Tuning in Geldermalsen gekocht daar zat verder niets bij aleen het zwarte kastje.
Gr Edwin

Schrijver efm
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 aug. 2012 22:03 
Antwoord op de vraag van Luc. De stator heb ik meerdere malen doorgemeten de eerste keer heb ik de weerstanden uit de bougie doppen gehaald en het probleem van niet boven de 5000 toeren uitkomen en ploffen was toen opgelost. Maar ik heb pas mijn rijbewijs en rij nu regelmatig en toen kwam weer dit probleem naar voren en heb ik een andere CDI en Bobines geplaats maar dat loste niet op hierna heb ik de carburators schoongemaakt maar dat hielp ook niet.

Schrijver efm
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 aug. 2012 22:10 
Maar afgelopen zaterdag heb ik de bekabeling en IGN bestand van Hans V ingelezen, ik kreeg alleen hierover de melding dat het een oudere type bestand was en dat de waardes die niet ingevuld waren op default gezet werden. (Hier moet ik nog verder naar kijken) Maar hij werd wel ingelezen. Maar hij loopt eigenlijk mooier als daarvoor rij ik rustig en remt rustig af blijft die stationaire lopen, maar rij je bijv. op de provinciale weg en je remt vlot af naar een stoplicht toe slaat die af en toe af. En daar moet ik verder mee aan de gang en naar de verschillen van de bestand die er waarschijnlijk zijn. Jullie horen het nog. Vr.Gr Edwin

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 aug. 2012 16:44 | Aangepast door: Hansv 
Bij Ignitech kun je de software voor een DC-CDI-P2 downloaden. (heb ik net gedaan) Daar is ook een "default" instellingt voor deze Ignitech in voorzien.

Kun je allicht even proberen.

Harmony,
Hans.
( heeft zelf geen ontsteking (gelukkig maar))

Schrijver efm
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 aug. 2012 09:33 
Hallo Hans,
Ik zal het proberen, Maar van de week laat ik de carburators ook even afstellen en synchroniseren. Vr.Gr Edwin

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 aug. 2012 18:44 
Ik denk dat HansV, onze electro-goeroe, die stator maar eens moet doormeten.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver efm
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2012 22:32 
Hier ben ik weer. Ik heb in het weekend de carburators nog maar een keer verwijderd en zag dat de O-ring links bij de carburator naar de cylinder kapot was deze heb ik vevangen en de lucht toevoer schroeven schoongemaakt en afgesteld en de motor rijd weer zoals het hoort. met vr.gr. Edwin

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 aug. 2012 23:06 | Aangepast door: Hansv 
Kijk eens aan. Probleem opgelost. Soms ligt het aan hele kleine dingen. Een lekke ring, een vuiltje in de carbs, of een verstopt luchtfilter.......

Het kan allemaal.

Harmony,
Hans.
( woensdag stamtafel in nieuw Milligen. Kom je ook ? )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorstellen en gelijk een probleem.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven