Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

shoke vast

Schrijver aafje schilderman
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 aug. 2012 10:23 
Ik krijg met geen mogelijkheid de shoke omhoog, hierdoor kan ik mijn motor niet starten. Heeft er iemand tips?

alvast bedankt Aafje

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 aug. 2012 11:08 
Volgens mij zit er een draai gedeelte aan de bovenkant, waarmee je kan stellen, hoe stroef je hem wilt hebben.
Zit dat misschien helemaal vastgedraaid?
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 22 aug. 2012 11:16 
Hallo, soms kan je de choke knop een slag draaien en dan zit hij vast. Misschien is dat bij jou het geval? Anders kan je proberen om met kruipolie o.i.d. tussen de buiten- en de binnen kabel te spuiten de choke kabel weer gangbaar te maken. En anders moet je met de hand de choke klep bij de carburateur dicht proberen te draaien. Als je motor dan loopt, ook weer met de hand dichtzetten.
Misschien is het handig als je laat weten waar je ergens woont, wellicht is er iemand in jou buurt die je kan helpen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver toto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 aug. 2012 13:12 
Had ik laatst ook en na enig ongepast geweld toegepast te hebben had ik alleen de knop met 't stangetje in m'n handen. De kabel zat nog vast als een huis in de buitenkabel. Oplossing: chokekabel compleet vervangen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 22 aug. 2012 20:17 
werner heeft hier ook vaker last van, en die gebruikt dan een tangetje om hem omhoog te trekken via het hefboomidee zeg maar.ja hij moet hem ook eigenlijk vervangen maar omdat het op zn rat is is het wel iets om zo te laten. maar dan zou je hem wel kunnen starten en rijden

groetjes chantal

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 22 aug. 2012 20:35 
ja daar heb ik ook 2x last van gehad en de knop eraf getrokken omdat ie zo moeilijk ging, 1e keer zelfs de anwb langsgekomen om hem te starten (niet thuis maar op een ander, toen woonde chantal en ik nog niet samen)

1e keer was mijn buitenkabel kapot dus kwam er vocht in, 2e keer kon ik niks ontdekken
dus nu rijd ik op ratje inderdaad gewoon met een tang in mijn zak, trek hard aan de kabel en hij geeft wel mee...

groetjes werner (voor de rat niet erg, voor de andere 2 cx'en wel)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 aug. 2012 01:56 
Ik had dat vroeger ook, nu is de kabel vernieuwd.
Je moet eens kijken welk palletje boven de carburators aangetrokken wordt, als je daar met je andere hand wat meehelpt heb je geen tang nodig. En ga je dus ook niks kapottrekken. maar een nieuwe steken kost niet zo erg veel, en is ook niet veel werk.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver aafje schilderman
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 sept. 2012 19:27 
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie tips, nu start ik de motor door onder de zitting de shoke omhoog te doen en dan start hij. Echter het lijkt mij makkelijker om de motor toch gewoon met een shoke te kunnen bedienen. Komt de volgende vraag tot welk jaar is de cx 500c gefabriceerd, ik weet niet of dit invloed heeft op het bestellen van een nieuwe kabel.

groetjes Aafje

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 1 okt. 2012 10:20 
De cx custom is van 1980 tot 1985 geproduceert. Meet de lengte van je huidige kabel op en bestel een nieuwe bij je lokale motorboer of ga shoppen op internet. Louis.de, motozoom, roukama, polo zijn wat voorbeelden waar je zo'n kabel zou moeten kunnen vinden. Succes.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 shoke vast

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven