Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Carburateur, benzinefilter...nog steeds niet boven 120km/u

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2012 18:14 
Dag allemaal,

mijn cx500c (1981) loopt al een stuk beter sinds ik:
- mechanical seal heb laten vervangen
- zelf ignitech geplaatst met dan aan de leden van dit forum!
- bougies en bougiekappen heb vervangen met dank aan de leden van dit forum!
- andere luchtfilter geplaatst heb.

Toch gaat hij niet boven de 120km/u, in 1ste, 2de en 3de versnelling gaat hij nu vlot in toeren in 4de gaat het moeizaam en in 5de 6500rpm max (ttz 120km/u).

Nu bedacht ik het volgende: daar hij dan wat ploft in de uitlaat in hogere toeren dacht ik aan de carburateur en/of benzinefilter. De benzinefilter, die zit in de tank, moet die vervangen worden? En de carbs die hebben een grondige revisie nodig en nieuwe pakkingen. MAAR: zijn dit nu 27pk carbs?
http://i1062.photobucket.com/albums/t492/Ray_V_Lo/852a4658.jpg

Alle hulp welkom!

Groetjes,
Ray (uit antwerpen)

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2012 18:22 
hier nog een fototje van me carburateur
http://i1062.photobucket.com/albums/t492/Ray_V_Lo/4e9f4fdc.jpg

en voor zover ik kan zien zijn het dezelfde als die van cx500c 27pk versie die in Duitsland gemaakt zijn (via cmsnl) http://www.cmsnl.com/honda-cx500a-1980germany-27ps-type_model16469/partslist/E22.html #results

hetgeen vreemd is want de mijne komt uit NL!

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2012 23:40 
volgens mij wordt de 27 pk slechts geknepen door een extra ring in de uitlaat vooraan, als je deze ring eruit haalt zou die sneller moeten zijn.
de 27 pk werden in duitsland vooral daarmee voorzien.
ik kan mij niet herinneren dat ook de carbs speciaal voor 27 pk waren.
Als je de drossel eruit haalt moet die dus harder gaan.
nb

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 aug. 2012 11:20 
Seau,

na wat research:

- ik heb 27pk/20kw carbu's de B staat voor beperkt daar waar het een A zou moeten zijn. (zie foto in me vorig bericht). Het zou dus een Duitse motor geweest zijn die geïmporteerd is naar NL daar door RDW als 37kw/50pk is ingeschreven en nu in België verblijft.

- ik zie geen 20kw opschrift staan op de uitlaatbochten, meer bepaald tsn de motorblok en de uitlaatbocht (niet aan de collecteur). Misschien eens demonteren?

- En verder: verschillend frame en motornummer!!!!
- frame PC01-2205xxx
- Blok: PC01E-2218xxx

Zo, ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar 37kw-50pk carbu's, die matchen op een gewone benzinekraan en geen vacuüm...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 aug. 2012 19:14 
Ray,

Dan zou volgens het lijstje in "over CX" je frame een CX500C-b zijn, 1981-1983 en het blok uit 1981 zijn. Kan goed bij elkaar passen, lijkt me. Ik kan me vergissen.

Over vergissen gesproken.

je hebt het steeds erover dat de motor niet boven de 120km/u uitkomt. En dat komt, denk je nu, door de kleinere carburatuers.
Kan iemand die beter op de hoogte is met dit soort dingen dan ik hier even wat technisch licht op laten schijnen?

Als de motor in 1, 2 of 3 makkelijk in de hoge toeren gaat, waarom dan minder in 4 en niet hoger dan 6500 in 5 ??
D'r zal wel logica achter zitten.

Harmony,
Hans.
( die iets meer van de electra van een CX500 weet dan van gas stromen etc. )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 aug. 2012 19:28 
Heb je soms een mijlenteller?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 aug. 2012 19:52 
nope: t is een europees model omdat hij remschijven vooraan heeft.

En over VERGISSEN gesproken: ik heb toch de 37kw - 50pk carbus; het is niet de VB maar de kleine lettertjes 37A. Dat wordt dus verder zoeken, ik geraak er niet wijs uit...

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateur, benzinefilter...nog steeds niet boven 120km/u

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven