Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

weer problemen met mn custom

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 6 sept. 2012 17:31 
baal als een stekker. vandaag moets ik naar rotterdam naar het ziekenhuis voor onderhoud aan mn benen dus lekker op de motor...maar helaas gaf Flicka wat probleempjes aan. al op de snelweg zag ik dat ze aardig warm werd, nog niet in het rood maar wel dicht er tegen aan. dacht nou is nog maar klein stukje (5 minuten) en dan ben ik in rotterdam en dan is het nog 15 minutjes rijden naar het ziekenhuis. in rotterdam viel ze elke keer bij stoppen weer stil, en na het starten (wat moeizaam ging) ging het olie lampje steeds branden en na paar tellen weer uit. en bij laatste bocht ineens ging de temperatuurmeter helemaal naar nul. had nogal haast want was aan de late kant dus dacht zal straks wel kijken voor ik vertrek. dus voor vertek olie gekontroleerd, stond aan het minimum dus bij gevult tot iets boven max. reservoir koelvloeistof bleek helemaal leeg te zijn.... dus die ook gevult. terugweg angstvallig alles in de gaten gehouden, nee de tempratuur slaat niet uit, totaal niet, blijft stil staan. kut dan weet ik niet of hij warm word. paar keer bij stoppen weer stil vallen en olielampje na optrekken weer paar tellen branden. thuis gekomen gelijk olie weer gepeilt, zat weer aan het minimum, koelvloeistof reservoir zat nog vol (maar ik vrees dat radiator ver leeg is maar die kon ik niet bij vullen aangezien ik geen gereedschap bij had om tank te verwijderen en je niet bij de vuldop kan anders). ook kwam er beetje rook van het motorblok af alleen kon ik niet goed ontdekken waar precies vandaan. dat word dus weer nakijken en sleutelen.

jongens hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken. welke stappen ik precies moet nemen om het weer in orde te krijgen. en kan het zijn dat alleen kabel kapot is van temperatuurmeter of is het waarschijnlijk de sensor die kapot is?

groetjes chantal (die baalt als een stekker)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2012 19:26 | Aangepast door: MAST 
Hallo Chantal, dit klinkt niet goed, helaas. Ik denk dat je een lekke koppakking hebt. Het kan zijn dat de temp meter kapot is (7volt) maar ik denk dat er meer aan de hand is. Controleer ook de inhoud van de radiateur, kijk eens onder je kleppendeksels of je sludge ziet. Kijk ook je olie na op metaaldeeltjes. Een brandend olielanpje lijkt me geen goed teken. Succes met zoeken naar de oorzaak van je probleem en de reparatie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2012 19:40 | Aangepast door: Hansv 
Chantal,

Die sensor is een vrij robuust ding, die kunnen wel kapot , maar blijven meestal goed. Sensor moet wel in de koelvloeistof hangen, om te werken. En dat doet 'ie waarschijnlijk niet. (sensor zit bovenaan, voor, tussen de cilinders in)
Maar je olie verbruik is ook niet misselijk, tussen Rotterdam en HgH. een anderhalve liter weg......
Radiator vullen, dop eraf laten, proberen te starten (kan zonder tank terug te plaatsten). Is de koppakking lek dan zul je dat vast wel merken.
En wat Mast zei, zit er sludge onder je deksels?

Dat zijn zo'n beetje de eerste puntjes....

Succes

Harmony,
Hans
( heeft een keer eerder een lekke koppakking een fraai effect zien geven )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2012 22:28 
Ik denk dat je olie verliest door de zuigerveren. Is te kontroleren door compressie test. Op die manier ben ik op 200km ook een 2 liter olie kwijtgeraak door de uitlaat zonder dat er zwarte rook uit de uitlaat komt. Met een kapotte klep verlies je ook een hoop vermogen dus die verwacht ik niet. Als je je water niet verliest achter het blok of ergens anders, dan gaat dat waarschijnlijk bij de koppakking eruit en komt het bij de olie of verbrand het. bij verbranden zie je witte rook. Heb je te weinig water dan werkt de temperatuur meter ook niet deze bevindt zich op het hoogste punt op het blok, je reservoir kan dan nog water hebben maar er wordt te weinig water rond gepompt dat de meter waar kan nemen.

Is een hoop maar alles is te maken.
Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2012 17:21 
gister ff naar mn motor gekeken. radiator bij gevuld en hij blijkt te lekken uit het buisje onder de waterpomp. rubbertje daar is weg dus dat is kwestie van koelvloeistof weer aftappen, buisje loshalen nieuw rubbertje plaatsen en weer buisje monteren lijkt me. wilde toch zeker zijn dat er geen smurrie in de kleppendeksel zat dus die ook ff nagekeken. en was nog mooi schoon, nouja wel met schone olie aan de kleppen maar geen smurrie/mayo/sludge. heb nog niet veel meer gedaan aangezien ik er ff helemaal doorheen zat gister, vandaag ook na het werk niet meer instaat om iets te doen. wel gister met kleppendeksel vastdraaien 1 van de bouten kapot gedraait denk ik. was hem aan het vastzetten en ineens schiet hij door en kan nu bijde kanten op draaien zonder dat hij losser of vaster komt te zitten. moet ik nog naar kijken. hoop dat het alleen schroefdraad is maar vrees meer en dat er dus een stuk bout vast zit vanonder in het gat ergens......

groetjes chantal (die als ze dr eigen motor niet aan het lopen heeft vrijdag en zaterdag met goldie of het zijspan moet gaan werken aangezien werner met de auto weg is)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 weer problemen met mn custom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven