Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

tuning

Schrijver yvan
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 sept. 2012 18:08 
Lang uit dit forum weggeweest, veel ellende maar opnieuw starten.

Ik heb nog steeds mijn CX 500 van '79 en heb daaromtrent een vraag aan de techneuten van de club: wordt een CX toegelaten op classis bike races en zo ja welk zijn dfe mogelijkheden om de motor wat meer vermogen te geven, meer remvermogen enz...

Graag jullie reacties

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 sept. 2012 22:27 
meer remvermogen; remmererij van boldor schijven/klauwen, moet zo omgezet kunnen worden, stalen remleidingen.

meer vermogen waarscheinlijk door verbeteren van lucttoevoer, verbeteren gas afvoer en hierop aangepaste sproeiers.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 11 sept. 2012 22:27 | Aangepast door: MAST 
Hallo Yvan, welkom terug op het cx forum. Ik weet niets van classic bike racing. Ik zag op een Engelse site dat ze een klasse hebben voor motoren van 1972 tot 1986. Daar zou de cx in moeten passen, maar hoe het zit met toelating, geen idee. Wat betreft verbeteren van de rem capaciteit, staalflex leidingen scheelt al een stuk. Je kan ook kijken of je de remmen van een 500E kan monteren, die remmen wat beter dan de remmerij van de originele cx500. Meer motorvermogen zou met bv de ignitech gehaald kunnen worden( weet ik niet zeker) of grotere carbs of de cilinders vergroten of...
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 sept. 2012 23:13 
Je zou een turbo kunnen overwegen. Naar aanleiding van de ophande zijnde verloting ben ik eens in de turbowereld gaan duiken om te kijken of het niet wat is voor op mijn ratbike. Het is mogelijk. Honda heeft het zelf bewezen. Ben nog aan het uitvogelen welke soorten turbo's er zijn en zo. Ook al ga ik het niet doen, het is leuk om het uit te zoeken.
Hier wat linken:
Small engines turbo's
Supercharging small engines met name voor 50cc machientjes, erg leuk om te lezen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 sept. 2012 01:27 
Yvan.

Remvermogen , je kunt staalflex gebruiken, ook een rempomp van een deauville remt beter.
Meer vermogen kijk maar eens op speurders.

Groet Arno

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tuning

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven