Hallo EJ,
je kan niet zo zien of de lagers slecht zijn.
Eerste controle is de onderkant van de vork zelf, vooraan, op roest en vervorming. Rotte achterbruggen zijn beslist niet zeldzaam :=)
Is daar niets bijzonders te zien, dan wiel er uit en schokbrekers los, liefst cardanklok ook er af. Dan kan je met de hand de brug bewegen en dan voel je wel of het goed is of niet. En als je zover bent haal je het hele ding er ook zo uit, als je ten minste de stift links los kan krijgen maar dat is je dus al gelukt. Dan kan je de lagers ook gelijk schoonmaken en in het vet zetten.
Als ze echt slecht zijn is het probleem om de oude er uit of los te krijgen, daarvoor heb je een goede trekker nodig (heb ik ook niet, op 't verlanglijstje voor sinterklaas)
Het schijnen wel standaard lagers te zijn, voor nieuwe hoef je dan niet persé naar de Honda onderdelen winkel.
plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰