Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

carb onderdeeltje

Schrijver huckelberry
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2012 09:31 
aan de zijkant van de cx carburateur zit achter een klepje verscholen een soort van paddestoeltje met een zwarte hoed en een messing steeltje wat is de functie van dat ding?
hij ziet er bij mij niet helemaal fris uit namelijk.
en de motor loopt weer op een pit, ik heb het vermoeden dat het aan dat paddestoeltje ligt kan dat?
chroom won't get you home

Schrijver huckelberry
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2012 10:21 
ik ben er al uit wat de fout was
bij het terug in elkaar zetten van de carbs een vlotter op zijn kop gemonteerd
maar mijn vraag voor wat dat paddestoeltje dient is er nog hoor, nog steeds geen idee waar dat voor is

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2012 11:17 | Aangepast door: MAST 
Kan je aangeven welk onderdeel je bedoelt? Zie de tekening.
Carburateur CX

KLIK
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2012 11:17 | Aangepast door: ouwe_jan 
Luchtafsluit klepje regelt de hoeveelheid lucht bij het afremmen van de motor deze word dan rijker om terugslaat in de uitlaat te voorkomen
,maar denk om het kleine O-ringetje deze kan maar op een mannier gemonteerd woorden met de platte kant tegen de carburateur
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver huckelberry
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2012 18:42 
@ mast nr 11 en dan het meest bovenste in het plaatje

@ ouwe jan als ik gas terugneem dan klappert het flink dus dat probleem heb ik ook weer gevonden bedankt

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2012 08:25 
Ik heb net mijn carbu's volledig gepoetst en voorzien van nieuwe air cut off valves. Ploffen weg en motor +150km/u zonder probleem. Gan naar http://www.motorradbay.de daar heb ik mijn gerief gekocht en het is prima materiaal...

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 sept. 2012 13:37 
Ray Als je klaar bent met aldat poetsen is er dan een mogelijkheid dat je De Rode Baron ook een poetsbeurt kan geven ,verders veel plezier met jou motorfiets en maak maar vele kilometers er mee
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 sept. 2012 17:19 
Oh leuk die motorradbay, toen ik anderhalf jaar geleden de luchtafsluitklepje nodig had hadden ze die nog niet in het assortiment.
Ik heb toen wel voor 3 verschillende motoren de onderdelen gekocht dat was wel fijn.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carb onderdeeltje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven