Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

spanningsregelaar defect?

Schrijver willie van steen
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 sept. 2012 22:23 
Ik heb vorige week van Frans een goede reactie gekregen.
Inmiddels ben ik weer wat verder.

Toeval heeft me een handje geholpen. Van een collega voor een klein prijsje een CX500C met kenteken MB-19-JTuit 1980 gekocht als donormotor. Hij is nog rijdend en in redelijke staat met een spanningsregelaar is type: H282-12 0.0
Dus anders als SH238-12 1.4 zoals op mijn CX. Weet iemand of hij dan toch te gebruiken is?
Groet,
Willie.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 sept. 2012 22:58 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Willie,

als ik me goed herinner reed je met een ex-GL blok, dus transistor ontsteking. Een C van 80 zou CDI ontsteking moeten hebben, en heeft dan een dynamo die iets minder vermogen kan leveren. Daar hoort dan ook een iets "lichtere" spanningsregelaar bij. Functioneert hetzelfde overigens. De regelaar van de C van 80 zal dan ook een ietsje kleiner zijn. (als 't tot zover allemaal nog klopt tenminste)

Beter een zelfde type zien te krijgen dan, die van de 1980-C zou problemen kunnen geven met een GL blok.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver willie van steen
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2012 22:59 
Hallo Frans,
sluit aan bij mijn vermoedens. Ik ga op zoek naar een SH238-12 1.4 regelaar. Heb je een tip waar ik deze het beste kan zoeken. Op internet al gezocht maar niet de juiste kunnen vinden.
Groet,
Willie.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2012 13:27 
stuur me een mailtje, en je weet wat er mogelijk is.
Koste je 10 euro, en 7,50 euro verzend kosten

Mail voor info: marcobecker@zonnet.nl

groetjes Marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven