Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Uitleg gevraagd cruise control

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 okt. 2012 10:08 | Aangepast door: JiMi 
Kan iemand mij vertellen hoe DEZE cruise control precies werkt? Want ik snap 'm niet.

De CC wordt bevestigd rondom de witte plastic pijp. Door de knop op de CC in te drukken blokkeer je kennelijk die plastic pijp. Maarrrr.... die plastic pijp is toch van keihard plastic gemaakt? Die druk je toch niet zomaar even plat tegen het metaal v/h stuur???

P.s. deze is voor een Goldwing, maar het onderdeelnummer van de plastic pijp is identiek aan de CX500
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 okt. 2012 10:23 
Denk dat ik het al snap. Het haakse nokje aan de CC komt tussen de twee gaskabels. De CC wordt daardoor klemgezet tegen de knoppenunit, terwijl het handvat met de plastic pijp gewoon vrij kan draaien. Totdat je het knopje indrukt. Dan wordt de plastic pijp gefixeerd.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 okt. 2012 10:32 
Leuk systeem trouwens. Ziet er wat minder pompeus uit dan het systeem met die hevel.
Ben benieuwd of het ook goed functioneert?

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 okt. 2012 11:18 | Aangepast door: danielstrouven 
Ik heb hier iets gelijk of gelijkaardig liggen. Maar is mijn inziens enkel handig op snelweg, en daar kom ik niet zo vaak en heb ik het er dus weer afgehaald.
Het ging om een vista cruisse control van AFSmotoparts. Kosten 30.50 euro, verzending inbegrepen.
Net als zo'n dingetje waar je met handpalm gas kan geven, ook alleen maar handig in het begin, daarna zie je er het nut niet echt meer van in...in mijn geval dan he.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 okt. 2012 11:27 
Zou voor mij juist ideaal zijn. Even een paar seconden de CC aan, zodat ik weer wat bloed door mijn vingers kan laten stromen. Daarna weer beide handen aan het stuur.

Kan ik 'm misschien van je kopen, als jij er toch niets mee doet?

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 okt. 2012 11:39 | Aangepast door: kuipwillem 
Het is een heel handig en simpel ding,ik heb het op mijn twee 650 en op de st 1100.Ze zijn nog te koop bij Struik in Leiden. Gr Wim

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 okt. 2012 13:28 
he Jimi
ik heb hem op mijn gl500d zitten.
ik zweer er bij en als deze stuk ga dan bestel ik gelijk een ander.
je kunt hem instellen ,zo dat je gas langsaam terugloopt of dat je gas er op blijft zitten en dan kun je je vingers even strekken.
ik heb hen zo ingestelt dat het gas langsaam terugloopt als ik de gashandel los laat.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 okt. 2012 14:14 | Aangepast door: sieds 
Ik heb de Dino van Struik en wil er echt nooit meer zonder, gebruik hem heeel veel.

En hij is veilig, kan altijd de gas terug draaien ook al staat hij vast.

DINO
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 okt. 2012 14:34 
Bedankt voor de goeie tips. Ik heb er zojuist een besteld bij AFS parts. Ik had ze eerst even gebeld en werd uitermate goed te woord gestaan. En lage verzendkosten 2,50. Ik heb hem morgen al in huis.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 okt. 2012 15:36 
Goed zo, ik hou die van mij toch nog even, want bij mij gaat het ook om gevoelloze handen te vermijden. En alhoewel ik er tegenwoordig wat minder last van heb, hou ik hem op reserve. Want de werking van het ding was uitstekend.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 okt. 2012 18:36 | Aangepast door: JiMi 
De Vista Cruise is binnen. Ik heb 'm vandaag gemonteerd. Dat kostte een uurtje werk. De meeste tijd is gaan zitten in het afvijlen van het haakse nokje dat tussen de gaskabels komt. Dat was nodig omdat de twee moeren anders in de weg zitten.

Geluk bij een ongeluk: ik had reeds 0,5cm ruimte tussen de knoppenunit en het handvat. Daar past ie precies tussen! Destijds zat ik nog te balen toen ik die handvatten kocht bij Roukema, omdat ze 0,5cm korter waren dan de originele. Maar nu ben ik daar dus juist heel blij mee! Want zomaar even je handvat 0,5mm opschuiven dat gaat zo makkelijk nog niet....

Allen dank voor het meedenken.

Zie foto's HIER.

Voorbeeldje:

Edit: ik heb 'm gekocht bij AFS motorparts. Het product heet daar 'Cruise-control Vista unversal' (LINKJE) maar ik vermoed dat die omschrijving niet correct is, omdat als ik google op 'Vista Universal' ik uitkom bij de luxere variant met de hevel.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 okt. 2012 18:39 
Ziet er keurig uit Jimi.

En ik weet zeker dat je nooit meer zonder wilt

Tot morgen
Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 okt. 2012 19:12 
Hé, dit ziet er net zo uit, als degene die ik er op had, dat was degene, waar ik een jaar op had zitten wachten , is tijdens de vakantie gebroken en weggegooid, let op het kleine schroefje aan de binnenkant, dat moest ik steeds aandraaien, omdat het door het heen en weer bewegen van de "duimknop" steeds los ging zitten. Ik ga voor het model, dat HansV op zijn Rooie heeft zitten, daar zit een beugel-overbrenging aan, dat beslist steviger moet zijn. Maar het ziet er prima uit.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 okt. 2012 19:48 | Aangepast door: JiMi 
Henk, bedoel je dat messingkleurige schroefje waarmee je de "klemkracht" kunt instellen? Want dan moet ik daar wat locktite op smeren, nu ik jouw verhaal zo lees.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 okt. 2012 00:44 
Door het steeds instellen en losmaken van de klemming, ging het bij mij steeds loszitten en was de klemkracht er steeds af.
Irritant. Dat hele kleine boutje links, zichtbaar op jouw foto, was er op een gegeven moment uit gewrikt of getrild?, toen was het gelukkig einde verhaal en heb de boel weggegooid. Ik heb geen idee, of je er met locktite iets aan kan veranderen, want dan is de kracht m.i. niet meer variabel in te stellen.

Gr Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitleg gevraagd cruise control

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven