Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Extra Verlichting - Waarop letten?

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 okt. 2012 11:04 
Dag cx vrienden,

ik heb een setje verschijners gekocht voor me cx500c en zou deze willen plaatsen op me valbeugels. Het zijn 2 hallogeen lampen van 55 watt / 12V. Er zitten in de doos ook een schakelaar en een soort zekering alsmede montage handleiding. Waarmee moet ik rekening houden? Ik zou ze rechtsreeks willen aansluiten op de batterij, maar ik heb al een Ignitech...hoewel ze er staan voor de show zullen ze batterij niet overbelasten? Gevaar kortsluiting? Massadraad? Mijn kennis van elektriciteit en motoren is nihil dus alle hulp, tips en suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt,

Ray

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 okt. 2012 13:48 
Heey Ray,

55W / 12V = 4,58A x 2 lampen is 9,16A
Een zekering van 10A heb je hier genoeg aan. 2,5mm2 draden dan moet het goed komen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 okt. 2012 08:39 
Loop ik niet de kans dat de batterij overbelast geraakt?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 okt. 2012 11:31 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Door een voltmeter te monteren, kun je zien of de accu voldoende bijlaadt. Zit niet op de custom, maar wel op de Silverwing en zelf (Theoj) gemonteerd op de Turbo. Dan kom je niet plotseling stil te staan.

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Extra Verlichting - Waarop letten?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven