Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vermogenterugval?

 
Schrijver Vino
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 okt. 2012 08:41 
Hallo cx rijders,

tijdens het rijden naar mijn werk kreeg ik te maken met een heel onaangename verrassing.. mijn cx begon na een ongeveer 15 minunten terug te zakken. terwijl ik 100-120 reed zakte hij in een keer terug naar 80! behoorlijk eng! Ik heb mijn monteur gebeld en die gaf aan dat het aan de huidige weersomstandigheden lag; de koude lucht in de carbs. ik moest op de heen en terugweg even stoppen en daarna leek de motor weer normaal te functioneren, maar nog wel de neiging om in te houden met als verschil dat de snelheid gelukkig niet verder onder de 100 terugzakte . wie herkent dit en wat zijn de oplossingen hiervoor?

gr Vino

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 okt. 2012 09:22 
vino

ga eens zoeken op het prikbord.
onder vermogen zoeken of zo.
er is heel veel terug te vinden.
het kan van alles zijn.


andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 okt. 2012 09:42 
Beste Vino,

Ik mis wat omschrijving in jouw tekst.
Heb je nog zaken gevoeld, gehoord, en reageerde hij bijvoorbeeld niet op het gas, of juist wel als je minder gas gaf?
Dat zijn allemaal zaken van belang.
Knallen in de uitlaat? of rammelende geluiden, en hoe snel nam de snelheid af. Langzaam of vrij snel. Had je het gevoel dat het blok zwaar liep?

We moeten een paar zaken van elkaar schijden. Het kan zijn dat er gewoon vuil in de carburateur zit. Het kan ook zijn dat de bougie doppen het probleem zijn. En het kan ook een lagerschaal probleem zijn.
Dat heb ik zelf nu twee keer mee gemaakt. En dat remt behoorlijk af kan ik zeggen. Dit is trouwens in de olie filter gelijk te zien, dus dat kun je na lopen.

Maak carburateurs schoon, en haal de weerstanden uit de bougie doppen.

Ik heb zelf jaren gereden met de CX en GL ook bij min 5, en ze kunnen gewoon tegen de kou. Dus ik kan je vermelden dat de weers omstandig heden niet echt de oorzaak kunnen zijn.


Dan, mocht je tijdens het rijden weer hetgevoel hebben dat het niet lekker gaat, probeer dan bougie dop los te trekken en te kijken of het alleen aan de linker, of rechterkant het probleem aanwezig is. Is dat het geval, dan heb je een vacuem, benzine kaan probleem. Is datniet het geval, en komt echt 1 kant naar voren toe, dan weet je dat je daar moet zoeken.

Ik ben nu wat moeilijk bereikbaar, dus mailen graag naar marcobecker@zonnet.nl

Mijn vrouw kan elk moment bevallen, dus vandaar dat ik moeilijk bereikbaar ben..

Met vriendelijke groet Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 31 okt. 2012 09:54 
Hallo Vino, ik denk dat wat jij beschrijft zo rond de 5000 toeren gebeurde? Ik vermoed dat de stator van jou blok het aan het begeven is. Het kan ook aan de CDI liggen. Zoals je al eerder in een reactie schreef heb je last van het inhouden bij 5000/6000 rpm.
Een redelijk simpele oplossing zou dan een Ignitech ontsteking kunnen zijn. (Een stator wissel is een redelijk ingrijpende gebeurtenis.)
Kijk ook eens naar de tips van Marco.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 okt. 2012 10:10 
Of verstopt luchtfilter?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2012 14:16 
nee, lucht filter kan heel lang goed gaan. En gaat pas op hoge snelheden langzaam maar zeker steeds iets meer inhouden. Begeven moment wil de cx niet meer harder dan 140.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 okt. 2012 19:51 
Klopt. Luchtfilter kan heel lang goed gaan. En gaat ook op LAGE snelheden, zo'n 70-80, inhouden, en dan ook goed. De CX wil dan niet meer dan 10 of zo, en da's best lastig.
Bovenstaande is uit eigen ervaring......

En verder denk ik wat Marcel ook denkt: stator. Ik heb twee keer met een defecte stator te kampen gehad. Bij eentje was het starten een gigantisch probleem, bij de ander het klassieke "komt niet boven de 5000 tpm"

Overigens: over wat voor een CX praten we?
z-A-B-C-D-E-GL 500/650 ? smaakjes genoeg.....

Harmony,
Hans
( die minder goed tegen de kou kan als zijn CX)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Vino
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 nov. 2012 15:05 
He Marco,

allereerste sterkte voor jullie beide wat de bevalling betreft.

ik merkte tijdens het rijden gisteren dat ik het prima ging. gisteren was het ook niet zo koud als eergisteren. maar suggesties leg ik voor aan degen die mijn cx onderhoudt.

bedankt

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 nov. 2012 19:45 
Hallo Vino

Ik heb het ook gehad met mijn silverwing, die hield dan in bij een snelheid van 120 km/uur en 7000 toeren.
Dat deed hij alleen als ik al een tijdje 120 reed.
bij motoport hebben ze toen een flesje met spul, geen ideee wat het was, in mijn tank gegooi en daarna heel lang geen last meer gehad.
Dat spul lost het vuil op in het benzine systeem.

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Vino
Gast 
#10 | Geplaatst: 2 nov. 2012 11:26 
ik lees veel over motorex? wie weet hiervan?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vermogenterugval?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven