Vandaag heb ik in een winkel - grote supermarkt in D waar ze altijd nogal veel van dat soort auto dingen hebben - nog eens gekeken wat daar zoal verkocht wordt aan vloeistoffen die voor de CX interessant zijn. Nou, allerlei soorten koel vloeistof en concentraten, 8 verschillende).
Leuk, eens kijken bij wat grote verzendhuizen. Voor motoren bij Louis (ook in D, daar woon ik toevallig dichtbij) verkopen ze exact 1 soort (Motul Expert) volgens de tekst hoef je dat niet te verdunnen en is voor alle motoren geschikt. Mooi. Om eens in Nederland te blijven, bij Motozoom verkopen ze zo te zien 2 soorten de "racing" - niet voor de CX dan neem ik aan - en eentje van Liquid Moly. Alletwee overal goed voor blijkbaar. Bij de Action verkopen ze geloof ik ook twee soorten, waarvoor mag je zelf uitmaken. Enzovoort.....
Als ik ergens voor moet uitkijken, weet iemand dan voor wat ?
Voor m'n CX-en heb ik me er eerlijk gezegd nooit zo druk over gemaakt en ook nooit last gehad. Ouderwetse 10W40 (niks lichtlopend) wordt blijkbaar zeldzaam. En in de zomer worden ook andere vloeistoffen belangrijk natuurlijk. Er was iets geels met wit bovenop, vaak geleverd in een glazen verpakking. Wat was dat ook alweer? Moet ik me daar ook zorgen over maken
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰