Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

techniek

Schrijver lubertus malestein
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 nov. 2012 00:00 
hallo,ik ben een cx 500 aan het ombouwen naar caferacer. Nu wil ik het blok laten zandstralen,heeft er nog iemand tips over hoe ik het beste alle openingen kan afdichten.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 nov. 2012 10:19 
zandstralen?? (mag niet meer).

glasparelen zal je bedoelen??

Kleinere openingen met (keukenrol) papier en tape en grotere met doeken en ducktape.

Anders kan ik niet bedenken.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 nov. 2012 18:39 
Zand stralen, ik doe niet anders.....
Wel kan ik je vertellen dat het hele blok uit elkaar moet.
Alles er uit,
Alles los nemen,
Alles demonteren.
Alles vet vrij maken.
Over al weer boutjes in de lege schroefdraad gaatjes draaien. Boutjes die je niet meer nodig hebt.

Dan heelijk zandstralen, schoon maken met pers lucht.
Geheel nog eens na spuiten met remmen remmenreiniger. Je hebt grof weg een bus of 5 nodig.

Dan spuiten met motop primer grijs.
Dan spuiten met velgen spray motip. Deze is in 3 kleuren te krijgen. Ik gebruik nu zelf de iets donkere.
Dan 3x aflakken met motip blanke lak.
Let wel, alles is niet hitte bestendige lak. Deze lakken zijn zo goed, dat je de gewonen velgen spray kunt gebruiken.
1x primer, neem grijs\
1x velgenspray, kleur zelf kiezen
2x motip blanke lak.

Dan de cilinder even ophonen, of met de hand na schuren.

En dan alles weer samen bouwen.
Ik zelf bewerk de cilinderkoppen nog eens, om meer PK te krijgen. Tevens draai ik de koppen tussen de 0.2 tot 0.5 mm af, en dan zijn ze vlak een weer mooi schoon.

Kleppen even op nieuw in slijpen, en pollijsten.

Ik ben nu met een test blok bezig waarbij ik veel uit de inlaat en uitlaat poorten heb verwijderd, en de kop heb ik 1mm af gedraaid. In de kop heb ik vrees randen ( rond om bougie gat ) verwijderd. Hierdoor gaat compressie omlaag, maar de flow is beter. Vandaar dat ik wel 1 mm weg heb gehaald.( ik weet nog niet of dat kan, op de zuigers....)

Dan ga ik het vliegwiel ook nog afdraaien. Dit kan een misser worden, maar daar kom ik dan wel achter.

Let wel, vermoedelijk alles bij elkaar 3% tot 5% PK winst.... Of te wel hopen dat ik boven de 50 PK uit kom.

Helaas heb ik momenteel geen tijd over, ander mocht je zeker langs komen om te kijken hoe ik het allemaal doe. Je mag wel mailen, dan stuur ik wel een foto of informatie retour.

Onderdelen heb ik ook liggen, je mag altijd mailen wat daarvan de kosten zijn.

Bellen stel ik niet op prijs.

Groetjes marco Becker.
Mail, marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver lubertus malestein
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 nov. 2012 20:46 
Bedankt voor de snelle reacties.
Nu kan ik voorlopig weer even verder top!!!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 nov. 2012 21:14 | Aangepast door: sieds 
Zandstralen? succes

Vroeger werd er ook gestraald met zand.
Dit is tegenwoordig bij de wet verboden. Dit omdat bij het stralen met zand de zandkorreltjes zo ver breken dat er een microscopisch stof ontstaat dat niet meer door filters kan worden opgevangen. De mensen die hier aan bloot worden gesteld kunnen z.g. silicose krijgen. In de volksmond beter bekend als stoflongen. Begin dus hier ook niet aan. Zand is natuurlijk niet duur maar gezondheid is met geen prijs te betalen.

Bron: STRALEN
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 techniek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven