Nu de Rode Rakker zorgvuldig weggestopt is in de schuur, ver van pekel en andere narigheid, ben ik een beetje motorloos. Best wel jammer, als ik nou nog een tweede CX had.....
Oh ja, die heb ik.
En nog een pekelfiets-achtige ook. want veel slechter kan die er niet uit zien, denk ik. Maar er is een probleem, of beter gezegdt een uitdaging.
Bij het starten slaat de motor aan, loopt even, en na een paar tellen stopt 'ie er mee. Op nieuw starten gaat daarna erg moeilijk. Ook is, weet ik, de stationair van deze CX niet goed af te regelen. Óf hij slaat af, óf hij blijft veels te hoog in de toeren.
Carburateurs? Hij heeft lang stilgestaan, dus daar zou een probleem kunnen liggen.
Dan maar vervangen. Nou is dat in een werkplaats geen probleem, langs de kant van de weg, met mooi weer ook nog niet, (been there, done that) maar in de kou en sombere herfstmiddag is het wel wat lastig. Maar goed, carburateur-setje er met moeite onder uit, ander setje er verrassend makkelijk onder, goede accu aangesloten en .... nu start hij helemaal niet.
Uit de ene carb komt netjes benzine gedrupt, met het aftapschroefje open, uit de andere niets......
Binnenkort maar weer eens terug bouwen.
Harmony,
Hans.
(terwijl ik dit schrijf denk ik : benzine toevoer. misschien wel een verstopte benzine kraan o.i.d.)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken