Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Wel verandering, geen verbetering

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 dec. 2012 17:30 | Aangepast door: Hansv 
Nu de Rode Rakker zorgvuldig weggestopt is in de schuur, ver van pekel en andere narigheid, ben ik een beetje motorloos. Best wel jammer, als ik nou nog een tweede CX had.....

Oh ja, die heb ik.

En nog een pekelfiets-achtige ook. want veel slechter kan die er niet uit zien, denk ik. Maar er is een probleem, of beter gezegdt een uitdaging.

Bij het starten slaat de motor aan, loopt even, en na een paar tellen stopt 'ie er mee. Op nieuw starten gaat daarna erg moeilijk. Ook is, weet ik, de stationair van deze CX niet goed af te regelen. Óf hij slaat af, óf hij blijft veels te hoog in de toeren.

Carburateurs? Hij heeft lang stilgestaan, dus daar zou een probleem kunnen liggen.

Dan maar vervangen. Nou is dat in een werkplaats geen probleem, langs de kant van de weg, met mooi weer ook nog niet, (been there, done that) maar in de kou en sombere herfstmiddag is het wel wat lastig. Maar goed, carburateur-setje er met moeite onder uit, ander setje er verrassend makkelijk onder, goede accu aangesloten en .... nu start hij helemaal niet.

Uit de ene carb komt netjes benzine gedrupt, met het aftapschroefje open, uit de andere niets......

Binnenkort maar weer eens terug bouwen.

Harmony,
Hans.
(terwijl ik dit schrijf denk ik : benzine toevoer. misschien wel een verstopte benzine kraan o.i.d.)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2012 11:38 
Zit het verbindingspijpje tussen de twee carb's niet dicht/verstopt. ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2012 14:09 
Pak een rubberen hamer, en tik eens op de carburateurs. Hiermee los je het probleem soms op. Dit komt bij mij ook vaak voor. Vlotter blijft dan gewoon hangen. Dus niet gelijk de boel los slopen.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 dec. 2012 15:06 
Sorry Marco,

Wel de hele boel losslopen, ebn gewoon het werkende setje er weer inhangen. Starten, lopen, 't is een CX......

Ik heb het sterke vermoeden dat ik na de laatste rit bij thuiskomst tegen het reserve-nivo aanzat, en dat de 'reserve'-stand van het kraantje wat vervuild is, o.i.d.

Stationair is nog steeds wat te hoog afgesteld, da's waar, maar hij doet het wel weer !!

Harmony,
Hans.
( misschien toch een carb. upgrade setje aanschaffen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wel verandering, geen verbetering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven