Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Zuigers (de)monteren speciaal gereedschap

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 dec. 2012 16:39 
Ik sta op het punt om de zuigers te demonteren. Als ik ze daarna weer terugzet heb ik zo'n zuigerveerspanband-ding nodig.

Moet ik daar speciaal gereedschap voor kopen, of heeft iemand er een simpele huis-tuin-keuken oplossing voor die ook goed werkt?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 dec. 2012 17:21 
ik heb een stukje dunwandig plastic regenpijp genomen (iets groter dan de zuigerdiameter) en deze in de lengte doorgehaald en net zolang gevijld tot deze samengeknepen bijna dezelfde diameter als de zuiger heeft en dan met een tie-rapje om de zuiger en dan het tie-rapje strak spannen en hup zuiger met drijfstang weer in het blokje. Kost je maar twee tie-rapjes.

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2012 21:37 
die paar zuigerveren kun je ook met de hand inknijpen en dan stuk voor stuk de cilinder verder erop.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 dec. 2012 12:47 
Jimi,

Je hebt toch een nieuw blok, is toch alleen de ontstekking anders of heb ik het mis ?

Groet Arno

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 dec. 2012 13:35 
Hoi Arno,

Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed snap.

Het blok is inderdaad nieuw, maar wel gebruikt als instructieblok voor monteurs, d.w.z. gedemonteerd, gemonteerd, gedemonteerd, gemonteerd enz. enz. Ik ben dus verplicht om het hele blok na te lopen om te controleren of of a) alles aanwezig is, b) alles op de juiste manier gemonteerd en c) alles gesmeerd is. Vandaar dat alles uit elkaar gaat. Het gaat niet enkel om het aanpassen van de ontsteking.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 dec. 2012 16:13 
Ik druk de zuiger naar beneden, tot dat eerste ring stuit. Deze ding druk ik dan met stompe schroevendraaier op zijn plek terwijl ik zuiger omlaag druk. Beetje bij beetje zal hij dan zakken.

Een zuigerveren tang heb ik gebruikt, maar dat ging mij te vaak mis. Dus ik ben het maar op het oog gaan doen.

Groetjes Marco.\
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 dec. 2012 18:17 
Ik heb ook nog nooit een zuigerverentang gebruikt
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Dre67
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 jan. 2013 18:39 
zuigerverentang??? wat is dat???
Gewoon met je handjes indrukken.
Heb je er ook meer gevoel en controle over.
Werkt het beste.
Gr, Dré

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zuigers (de)monteren speciaal gereedschap

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven