Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kilometertellerkabel huilt...

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 jan. 2013 21:25 
dag allen,

vooreerst de beste wensen!

Ik zit met het volgende: mijn kmtellerkabel maakt ter hoogte van mijn speedometer een hels lawaai; ik heb de zaak reeds gesmeerd maar zonder beterschap, hij is dus stuk gegaan en ik heb een andere bij Roukama besteld maar die heeft het nog geen 15km volgehouden; ditmaal vanonder stuk

Ik heb mijn speedo eens losgevezen en gelijk stukgemaakt omdat zo zegt de usa site het ook wel kan liggen aan de binnenkant, ik heb inmiddels een andere speedo maar dat heeft dus samen met die roukama kabel geen re** uitgehaald...

Iemand een idee waaraan het kan liggen?

Het geluid (samen met een wobbelende speedo naald) duidt dus op frictie, dus dacht ik iets verkeerd gedaan te hebben bij de montage? Wat met de aansluiting op het wiel?

Bedankt voor jullie wijze reacties...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 jan. 2013 23:02 
Ray,

Heb je de boel bij het wiel losgehaald? Die meenemer kan er verkeer op gezet worden. het is niet erg waarschijnlijk, maar het kan wel. Het meeneemplaatje kan ook verbogen zijn. Niet dat dat direct een gillend geluid zal geven, maar waarschijnlijk wel een gewiebel in de naald.

Harmony,
Hans.
( heeft het ooit erg fout in elkaar willen zetten, maar kwam op tijd tot inkeer )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 jan. 2013 07:56 | Aangepast door: Teto 
Als ie huilt moet ie toch ergens pijn hebben

Als je de teller al hebt verwisselt en de kabel al hebt vernieuwd dan is het toch wel een raadsel.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#4 | Geplaatst: 9 jan. 2013 08:49 
Een raadsel it izzz

het geluid komt dus echt daar waar de kabel in de teller verdwijnt, en ik heb het niet als ik de kabel uit de teller haal; mss eens het wiel van naderbij bekijken? Is dit moeilijk te demonteren/inspecteren?

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 jan. 2013 09:11 | Aangepast door: theojansen 
Ik denk dat de teller aan z 'n eind is.
Theoj

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 jan. 2013 10:26 | Aangepast door: Teto 
Hij heeft er al een andere Speedo op zitten en dan het zelfde resultaat
We hebben nog wel andere speedo's .

teto@hondacx500.com
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 jan. 2013 11:33 
Hier en daar een beetje WD40 wil ook nog wel eens helpen, vooral onder in de "speedo" (dit zijn toch zwembroekjes?)
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 jan. 2013 14:33 | Aangepast door: JiMi 
Als het de teller en kabel niet zijn, dan moet het wel de meenemer zijn. Voor montagevolgorde v/d onderdelen zie:

Wat HansV zegt dus.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver udent

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 jan. 2013 16:26 
het geluid komt van het koperen busje in het huis van de toerenteller, dat koperen busje met 4kant gat voor de toerenteller kabel , als je dat smeert is het geluid( enkele maanden) weg.

Gr Theo , eigen ervaring.
theo cx ds

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 jan. 2013 16:49 
Haal de kabel uit de meenemer .
Maak alles los en span de teller voorzichtig in de bankschroef.
Neem een boormachine die ook linksom kan draaien.
kijk eerst of deze linksom of rechts om moet draaien.
Doe het stukje van binnenkabel in de boorkop en zet hem rustig aan .
De zo kabel buigen net als op de motor en laat de boormachine sneller draaien.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#11 | Geplaatst: 9 jan. 2013 18:02 
ok dank zal ik me nog eens aan het werk zetten, bedankt voor jullie reacties!

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 jan. 2013 00:40 
Hallo Ray.

Als hij huilt dan is je teller aan het overlijden (snif) Heb vorrig jaar zomer op weg naar bretagne het zelfde gehadmet mij toerenteller. ging steeds harder en hoger huilen en toen............... was het stil. Naald op nul en er was rust. (niet echt erg in het franse landschap als hij harder huilt dan de motor. Denk voorzichtig maar aan een andere teller.

Adiõs Globentr(pj)otter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 jan. 2013 11:59 
Ik heb er ook last van (gehad). De eerste keer gewoon mee door gereden totdat de binnenkabel brak. Na een nieuwe er in nooit meer last gehad.
De tweede keer, bij een andere motor, heb ik de verbinding met de teller iets losgedraaid en tot op de dag van vandaag geen last meer gehad. Het heeft er alle schijn van dat de binnenkabel iets te lang wordt en teveel druk in het tellerhuis levert. Wat een aankondiging kan zijn dat de binnenkabel aan zijn eind is.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#14 | Geplaatst: 4 maart 2013 10:31 
Hoi,

ondertussen is mijn 3de kmkabel gesneuveld en ja hoor het is dus de teller die vast zat, ik had er een 2de hands exemplaar opgezet nadat de originele ook huilde en aanvankelijk deed die goed z'n werk, maar blijkbaar is ie vast te komen zitten daar waar de kabel in de teller verdwijnt. En dus heb ik het zaakje voorzichtig proper gemaakt en met WD40 gesmeerd; ik heb hem gelijk getest met een stukje ter ziele gegane km kabel + boormachien en ik denk dat het euvel opgelost is... Nu even een 4de kmkabel bestellen!

Greetz,

Ray

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kilometertellerkabel huilt...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven