Hey Startnie!
Tja, dat was ook mijn dilemma. Hoe kan die weerstand zo hoog zijn terwijl het boek iets heel laags aangeeft. Nou, geloof me, maar dat kan dus. Op mijn identieke vraag aan Rupert antwoorde hij als volgt:
Ray, Wacht eens even !
Volgens het handboek dat ik heb moet je tussen blauw en wit 77-95 Ohm meten en tussen wit en groen 387-473 (sommige gevallen 315-385) Ohm meten.
Inwendig heb je een spoel dat aan één kant aan aarde ligt (groen), waarvan een tussenaftakking de witte draad vormt en waarvan de eindaansluiting de blauwe draad is. Wanneer jij dus een hoge waarde meet tussen blauw en groen dan vind ik dat normaal. Het is de som van de 2 delen van het spoel (77-95 plus 387-473).
Nog eens mijn konklusie van hiervoor : gooi de vervroegingsspullen eraf en tracht hem (haar ?) aan de praat te krijgen met enkel de lichtblauwe en de oranje draden op de juiste aansluitingen. [i][/i]
Niet dat ik nu een profaan begrip heb van wat ie bedoelt, maar de bottomline is dat het dus kan, en e.e.a niet defect is. Heeft misschien wel met de stand van de stator te maken waarin ie stil is komen te staan. Lees anders het verhaal van moi et Le Professeur nog eens door van een tijdje geleden hieer onder Techniek/CXonfire:startnie.
Maar volgens mij kan je gewoon de boel monteren en de wond afhechten!
Groet
Ray (alleen Dirty on request) |