Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

blok monteren

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver laurentzv
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2013 18:39 
Hallo,

ik ben een cx500 caferacer aan het opbouwen met een cx500 custom kader, een cx groot type benzinetank en een cx500E blok met transistorontsteking. (niet hetgeen van de foto's)

ik heb reeds het het kader aangepast zodat een mooi caferacer zadeltje erop past en het 'lange type' tank van de cx enzovoort. nu alles nog druk aan het heropbouwen en aanpassen op maat.

Met alles geen probleem buiten het monteren van het motorblok onder het frame....

heeft iemand een tip of volgorde van welke bevestigingen eerst om het vlot te laten verlopen?

ik heb de motor op een motorsteun staan en leg zo het kader erop en bout eerst de onderste bevestigingen erop (niet vastdraaien maar met speling).



Daarna monteer ik de beugels op de tigen vooraan op het motorblok.



En daarna probeer ik de 2 bouten door het kader te steken, maar zoals je op de foto kunt zien komen deze boringen helemaal niet overeen.... ik heb geen idee hoe het komt, maar heeft iemand een idee hoe ik dit het best aanpak... (wringen helpt echt niet, al met 2 reeds geprobeerd, maar tevergeefs)



groeten,
Laurentz

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2013 18:55 
Ik zou:

- Op foto 1 de bouten in het bovenste rode rondje verwijderen.
- Op foto 2 het subframe vastzetten aan het blok.

Nu kun je het blok zodanig kantelen dat de gaten in het subframe precies oplijnen met het frame (onderste foto).
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2013 18:58 
Dat moet gewoon passen, of je kader is krom
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2013 19:05 | Aangepast door: JiMi 
Zo lang het subframe niet vastzit aan het blok, zoals op de laatste foto te zien is, neemt het subframe een verkeerde hoek aan. Daardoor lijnt hij niet meer goed op het met frame. Daarom moet laurentzv de moeren op de draadeinden aantrekken (laatste foto), zodat het subframe goed vast komt te zitten aan het blok. Pas dan weet je zeker dat ie goed oplijnt met het frame.

Of mijn denkkader is krom
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver laurentzv
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 jan. 2013 19:12 
geen idee als het krom is, maar het lijkt van niet.. (en ik heb de moto volledig gekocht en nog mee gereden).

nog niemand dit probleem meegemaakt?

dit weekend dan maar eens jouw manier proberen!

ik laat nog iets weten.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 jan. 2013 19:19 | Aangepast door: JiMi 
Jazeker. Juist omdat ik nog niet zo veel ervaring heb met het monteren van blokken (een keer of 5, 6), liggen alle problemen mij nog vers in het geheugen.

Doordat jij op foto 1 de bouten in het bovenste rode rondje al hebt aangebracht, kun je niet meer lekker hefbomen. Die bouten moeten er echt uit. Wel even het blok ondersteunen, anders kantelt (lees: lazert) het naar voren. Zoals gezegd ook het subframe vastzetten en daarna kun je het blok naar hartelust kantelen zodat het subframe goed oplijnt met het frame.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2013 19:59 
Je bent een GL500 blok aan het monteren in een CX500 frame.
Ja er zijn wat kleine, heel kleine verschillen. Normaal gesproken lost zich dat vanzelf wel op.
Meestal gewoon lomp geweld toepassen, en het komt dan wel goed.

Maar wat ga jij met de bedrading doen?

Of heb jij een CX500C amarikaans model met de twee necjes?

Vermoedelijk staat er wat spanning op het frame, en is het frame niet helemaal 100%, dan op je subframe mis je twee dikke ringen, deze zijn bijna altijd gebruikt op een GL500.

Kijk eerst maar eens naar je bedrading, want ik denk dat daar je volgende uitdaging is.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 jan. 2013 19:59 
Als ik de gaten zie op de laatste foto zit er iets goed verkeerd
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver laurentzv
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 jan. 2013 20:14 
Het blok op de foto is een custom blokje. Maar komt een cxE blokje die weinig kilometers op met transistor ontsteking op die hier ook ligt.

Bedrading heb ik al gemaakt en krijg hem draaiende hoor(met andere kabelboom weliswaar)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 jan. 2013 13:37 
Ok, een CXe is gelijk aan een GL.
Maar dan gaat het goed komen.
Het frame kan best een beetje spanning op vangen, lig daar niet wakker van.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver laurentzv
Gast 
#11 | Geplaatst: 31 jan. 2013 14:52 
Bedankt al voor de antwoorden.

Marco, over het frame lig ik niet wakker ivm die spanningen, maar ik zit eerder in over die bevestigingspunten op het motorblok die het eerder zouden begeven onder de spanning! Ik heb namelijk een reserve blokje gekregen van iemand, waarbij de blokbevestigingen vooraan gescheurd zijn.

Ik laat nog zeker iets weten hoe het zit!

Schrijver Teto

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 jan. 2013 17:36 
En komt die uit dit frame ?
Dan heeft ie een klapper gehad.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 31 jan. 2013 19:53 
Het blok kan ook veel hebben, en et subframe van een CX50o is ook het sterkste. Als je de twee stukken van een GL500 pakt, ja dan zou ik ook meer problemen verwachten met het blok.

Ik heb dit wel wat vaker gezien, ik lig er niet wakker van. Ik bruik bij montage dan meerder zware kruiskop schroevendraaiers, en hierdoor krijg ik alles op zijn plek.

Ja, het is niet ander...

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver laurentzv
Gast 
#14 | Geplaatst: 1 feb. 2013 12:59 
Teto: neen, het custom blok die gemonteerd was, was buitenaf helemaal in orde, maar eens ik het opendeed zag ik dat er te grote kosten aan waren om te hergebruiken. Ik kon aan een goedkoop GL blokje geraken, die in al in orde was met alle benodigheden, dus ben ik daar maar voor gegaan

Schrijver Teto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 feb. 2013 18:57 
Maatvoeringstechnisch zijn deze blokken hetzelfde dus het moet normaal passen .
Triumph Tiger 1050 ABS

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 blok monteren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven