Hoi Jimi,
wel goede gedachte, maar niet voor de CX, die is een beetje bijzonder. Bij sommige motoren moet je de axiale speling van de krusas instellen, hier niet. De krukas wordt op z'n plaats gehouden door het primaire tandwiel voorop, als dat er niet op zit kun je speling voelen. De drijfstangen hebben in die richting wat ruimte op de krukas. Voor zover ik weet zegt Honda er nergens wat over en kan je eerst de drijfstangen/zuigers monteren, primair tandwiel later. Achterdeksel moet wel goed op z'n plaats zitten natuurlijk en met correcte koppel aangetrokken.
(voor veel andere motoren wordt de axiale speling wel opgegeven en moet je die soms ook instellen met vulplaatjes e.d. zodat drijfstangen en alles netjes uitkomen, maar bij de CX valt er niks te stellen, gaat zo ook blijkbaar)
naschrift : volgens boekje dat ik inmiddels er nog eens op nageslagen heb - altijd achteraf natuurlijk - eerst primaire tandwiel er op zetten, en drijfstangen horen blijkbaar 0,6 mm of zo axiale speling te hebben, te controleren wanneer je de lagerschalen in meet. Dat er dus alsnog opzetten en dan moet het met de hand netjes rond kunnen draaien.
Zie boek ......
plezier,
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰