Afgelopen STamTafel Veluwe 28-02 kreeg ik van zowel noCX als TeTo en ToTo een ToeTer, waarvoor allen dank. Zo heb je niks, zo mag je kiezen. HeT ding ziT er nog niet op, maar da's een kwesTie van Tijd.
De beide TT vroegen wat er Toch met het ToerenTal van de Rode ReservisT (ex ZwarTe Zwerver) aan de hand was, en ik verTelde dat ik nieT wist waar daT oplopende ToerenTal vandaan kwam. Na waT heen een weer geTheoreTiseer was hun conclusie : luchTfilTer.
Nou heb ik ervaring met rare gedragingen (van de motor naTuurlijk) als er nieT genoeg luchT komt, en nou ja, heT zou zomaar kunnen.
Deze zateTdag een nieuw luchTfilTer geplaaTsT. Er zaTen een paar klodders smurrie/sludge/mayonaise-spul in heT luchTfilTerhuis, sporen van een vorige lekke koppakkig? Wie weet......
En hoe weeT je nou of het oude luchTfilTer ook werkelijk de oorzaak was? JuisT, een rondTje rijden. In diT geval naar Arnhem. Via de N224, over de hei, en bij de parkeerplaaTs vlak na de A12 even sToppen,voor een ToerenTal Terugschroef acTie.
De moTor was warm, en meT zorg en aandachT kon ik de ToerenTal in het sTaTionair Terugkrijgen van 3000Tpm naar 1200Tpm, een veel mooiere waarde. En omdaT ik nu Toch in de buurT van Arnhem was dachT ik, kom, ik ga eens even bij Paul T. langs. Tijdens een kopje koffie kon de moTor wat afkoelen, en daarna zou ik wel weer verder zien.
Paul was Thuis, de koffie was er ook, en na waT gezellig gekeuvel mochT ik nog een rondTje op zijn CX500 "ZonneTje" rijden. HeT enige waT me opviel was daT de moTor waT moeiTe heefT om over de 5000 Tpm te komen. NeT of 'ie aarzelT, zal ik, of zal ik nieT, en dan besluiT om er Toch als een speer vandoor Te gaan. Mooie motor, rijdT lekker.....
De Rode ReservisT sTarTTe zonder problemen, nadaT ik de versnelling in de 'vrijsTand' had gezeT. Tja.....
Ook de Terugreis naar huis was probleemloos. De kuip heefT eigenlijk voor heT mooi een ieTs Te hoge ruiT, en daT is wel jammer, maar je ziT zo wel goed uiT de regen.
Te hoge Toeren heb ik nieTs meer van gemerkT. LaTen we hopen daT TeTo en ToTo heT bij heT rechTe eind hadden.
Harmony,
Hans
( die de ToeTer van de PAN op z'n CX gaaT zetten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken