Niet? jammer.
Ik zelf repareer blokken tot bijna nieuw staat ( zie motorbeurs aankomend.), en als dat niet meer echt uitkan om wat voor reden dan ook, dan grijp ik naar tweede hands spullen. Ik heb dermate veel staan dat ik eigenlijk elk blok weer voor elkaar krijg als ik dat wil. Het enige wat ik niet meer repareer is een blok waarbij de cilinderbus door roest, en of slijtage spoor kapot is gemaakt. Zolang het tussen blok goed is, kan ik heel veel. Bijna altijd (80%) vervang ik altijd de lager schalen. In de toekomt monteer ik nu ook de zuigerveren. Ik kan die nu in amerika verkrijgen, en dan krijg ik twee zuigerverensets voor rond de 59 euro. Dat is goedkoper dan wat Honda aflevert. Dat geldt ook voor het 650 model, want daar heb ik ook zuigerveren voor gekocht, en die zijn nog goedkoper, en gaan per 4 stuks. Ik moet er wel bij vertellen dat die set zuigerveren door een tip bij mij zijn binnen gekomen. Ik ben daar zeer blij mee.
Nu nog de spanner set uit de auto wereld, en dan zijn we goed op weg om de blokken blijvend te repareren.
Dat blokken repareren is mijn hobby, ik praat met ze.
ik voel mij soms gestoord. Ik noem het dan ook 3 dimentiaal puzzelen. Ik wordt daar rustig van. Sterker nog, ik sleutel meer dan dat ik rij.
Op dit moment ben ik aan het uitzoeken of ik een cx500c blok kan maken met een turbo. Helaas kan ik er nog niets over vertellen, want de onderdelen liggen nog op een hoop.
Jimi, houd me maar op de hoogte, ik ben benieuwd, en kijk naar die slepers. Misschien heb je slepers van het oude model, deze hebben geen gehard stalen plaat op het druk vlak.
Tot zover,,,,,,
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html