Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gezien in mijn oude blok

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 feb. 2013 12:03 
Zit net even naar een foto van mijn oude blok te kijken...


valt het me ineens op dat het kleine hulp-plaatje bovenaan de geleider ontbreekt. Dat betekent dat de geleider ongeveer een mm te ver naar achter zit, waardoor de ketting niet mooi over de geleider loopt. Maar ook dat de grote afdekplaat een mm te dicht tegen de ketting aanzit, waardoor de ketting misschien tegen de afdekplaat aanloopt.

Het zal mij benieuwen wat ik aantref als ik t.z.t. het blok ontmantel. Ik moet schade aantreffen, want dat kleine hulpplaatje zat er niet voor niets, lijkt mij. Ik vond altijd al dat mijn blok een nogal mechanisch geluid maakte. Wie weet was dat van de ketting tegen de afdekplaat...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 feb. 2013 17:42 
Geluid?
Het kan ook wat anders zijn.
Wel valt mij op dat de beschermplaat niet mooi er uit ziet, vooral om de as heen. Tevens valt mij op dat boven aan de plaat vast zit met een extra hulp ring om het boutje, waarom?

Toch is het geheel nog niet uit gesteld, dus hij kan nog verder gesteld worden.

Houd me maar op de hoogte wat je tegen komt, dat is namelijkaltijd leerzaam.
Loop ook eens de nokkenas slepers na, en de kleptuimelaars na. Uiteraard ook je drijfstang lagering, maar ik denk dat jij voldoende kennis in huis hebt en dat allang heb kunnen vast stellen.

Ik denk aan de slepers.
Ik lees wel mee de komende tijd.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 feb. 2013 20:53 
Dit is mijn oude blok Marco. Dat wordt binnenkort ontmanteld. Daar wordt geen energie meer ingestoken
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 feb. 2013 09:59 
Niet? jammer.

Ik zelf repareer blokken tot bijna nieuw staat ( zie motorbeurs aankomend.), en als dat niet meer echt uitkan om wat voor reden dan ook, dan grijp ik naar tweede hands spullen. Ik heb dermate veel staan dat ik eigenlijk elk blok weer voor elkaar krijg als ik dat wil. Het enige wat ik niet meer repareer is een blok waarbij de cilinderbus door roest, en of slijtage spoor kapot is gemaakt. Zolang het tussen blok goed is, kan ik heel veel. Bijna altijd (80%) vervang ik altijd de lager schalen. In de toekomt monteer ik nu ook de zuigerveren. Ik kan die nu in amerika verkrijgen, en dan krijg ik twee zuigerverensets voor rond de 59 euro. Dat is goedkoper dan wat Honda aflevert. Dat geldt ook voor het 650 model, want daar heb ik ook zuigerveren voor gekocht, en die zijn nog goedkoper, en gaan per 4 stuks. Ik moet er wel bij vertellen dat die set zuigerveren door een tip bij mij zijn binnen gekomen. Ik ben daar zeer blij mee.

Nu nog de spanner set uit de auto wereld, en dan zijn we goed op weg om de blokken blijvend te repareren.

Dat blokken repareren is mijn hobby, ik praat met ze. ik voel mij soms gestoord. Ik noem het dan ook 3 dimentiaal puzzelen. Ik wordt daar rustig van. Sterker nog, ik sleutel meer dan dat ik rij.

Op dit moment ben ik aan het uitzoeken of ik een cx500c blok kan maken met een turbo. Helaas kan ik er nog niets over vertellen, want de onderdelen liggen nog op een hoop.


Jimi, houd me maar op de hoogte, ik ben benieuwd, en kijk naar die slepers. Misschien heb je slepers van het oude model, deze hebben geen gehard stalen plaat op het druk vlak.

Tot zover,,,,,,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 7 feb. 2013 10:29 
Dat geldt ook voor het 650 model, want daar heb ik ook zuigerveren voor gekocht, en die zijn nog goedkoper, en gaan per 4 stuks.
Dat is goed nieuws Marco.
Als het olie verbruik bij mijn 650 te gek wordt, weet ik dat er een oplossing mogelijk is.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 feb. 2013 10:33 | Aangepast door: sieds 
Marco, onze CX fluisteraar.

Misschien iets voor Discovery?

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 feb. 2013 17:28 
Neee, ik ben toch niet gek.......
of toch wel....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#8 | Geplaatst: 8 feb. 2013 10:13 
nee marco,

dat heet cx-gestoord maar zeker niet gek!

groetjes werner (ook gestoord, maar dan prettig)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 feb. 2013 14:37 | Aangepast door: marcobecker 
Pas op hoor, ik rijd je zo voor bij met de zijspan.... Ik heb er nu ook een.
Jawel reeds 500 meter rij ervaring....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 feb. 2013 18:08 
Marco,

Over je 1e en 2e verhaal hierboven:
Als ik dat zo lees, dan krijg ik toch wel zin om het blok te strippen en volledig opnieuw op te bouwen.

Je wordt bedankt
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 feb. 2013 09:41 
Ja, het kan soms prima de moeite zijn.
Kijk als je hem lopend weg hebt gezet, en er zijn geen startproblemen, dan kom je al een heel end. Dan is het altijd nog leuk om te weten wat er dan aan kapot is. En je leerd er een hoop van als je een dergelijk blok uit elkaar haald, en helemaal na loopt. Voor het zelfde geld is het iets simpels en valt het goed te repareren.


Let op, pas als je besluit om hem weer samen te bouwen, ben je grofweg 100 euro aan pakkingen kwijt. Dus, houd daar rekening mee.

En voor vragen mag je altijd malen naar: marcobecker@zonnet.nl

Ok bij mij begint het sleutel syzoen na de motorbeurs.

Groetjes...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 feb. 2013 10:06 
Het was een blok met veel problemen. Hoog olieverbruik (1:200), en heel slecht starten; loopt rauw. Wel een goede compressie (>10)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gezien in mijn oude blok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven