Dan nog het verhaal over vloeibare pakking.
Ik zou bijna zeggen, stuur mij de informatie waarin staat dat het gebruikt moet worden.
Reden dat ik denk dat deze uitspaak niet klopt is:
Honda heeft zijn pakking altijd van een coating voorzien, dus die werkt alleen op een schoon pas vlak.
Dan was er toen dertijd eigenlijk weinig voorhanden aan vloeibare pakkingen. Er was er maar een eigenlijk, en dat leek op teer dat glashard werd. Siliconen pakking materiaal bestond nog niet voor de gewone Honda garage.
Waar komt het dan vandaan dat wij vloeibare pakking materiaal moeten gebruiken. Dat is iets van de laatste jaren. Bij montage is het soms lekker als je de pakking kunt plakken zodat tijdens montage de pakking blijft zitten. Echter dit verhaal is meer van toepassing op de nieuwe generatie pakkingen waar siliconen in verwerkt zitten. Die bestonden toen dertijd nog niet bij Honda. Honda heeft ook twee pas stiften gebruikt om de pakking te fixeren tijdens montage.
Er is nog iets. Er wordt in deze wereld behoorlijk elkaar na gesproken. Dus er worden verhalen lettelijk uit andere boeken over genomen, en voor waar aangenomen. Het zijn zelf standaard verhalen die voor in het handboek staan. Dus, leuk, maar volgens mij niet van toe passing op onze cx en gl.
Ik heb nu honderden pakkingen gemonteerd vooral bij de 650 modellen. En wat me opvalt is dat de originele pakking van Honda wel de beste is. Dan van Athena. Nu komt het, overal waar hulp middelen zijn gebruikt komen eerder andere problemen aan het licht. Bijvoorbeeld, er was iemand heel handig met kit, en plakt zijn pakking op zijn plek. Alleen de water poortjes waren nu ook verstopt. En zie, weer een nieuw probleem geboren.
In mijn ogen bestond die troep nog niet, rond 1983, dus waarom zouden we het nu gebruiken.
De pakkingen en pasvlakken zijn nu speciaal ontwikkeld om vloeibare pakkingsmateriaal te kunnen gebruiken. Breder, schoner, en met pas randen. De CX GL heeft dat niet. Daar is alles bedoeld voor een papieren pakking.
ZO, ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Graag tegen spreken als ik het fout heb. Ik ben nooit te oud om te leren, dus....... toon mij het tegen deel. Daar houd ik van.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html