Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vloeibare pakking op koppakking?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 feb. 2013 10:27 
De meningen zijn verdeeld:

Moet er vloeibare pakking aangebracht worden als je een nieuwe koppakking monteert?

Zo ja, mag dat Hylomar zijn?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 feb. 2013 13:45 
Ik zeg, niet doen. De koppakking alleen moet voldoende zijn. Op andere plekken kan het misschien werken, maar zeker niet bij de koppakking gebruiken. Hylomar is wel het merk voor vloeibare pakkingen.
Marcel. (benieuwd of er nog andere meningen zijn)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 feb. 2013 14:10 
He wat????

Nee niet doen.
Maak alles goed schoon.
Eventueel opschuren tot het helemaal blank is.

Dan goed ontvetten.
Pakking er koud ( zondere plak middelen ) op leggen.

Ik haal de boel in drie stappen aan.
eerst 2 kg meter,
2e 4 kilogram meter
en dan even door trekken tot 5,5 a 6 kilogram meter.

Niets meer aan doen.
Rustig warm rijden, en dan als het blok 1x is af gekoeld, lekker vol het gas er op.

Meer niet.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 feb. 2013 14:17 
Ook geen filmlaagje olie erop smeren, zoals bij gewone papieren pakkingen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 feb. 2013 14:57 
NEEEEEE, geen olie,
Dat zal tijdens warm worden de boel kapot drukken.

Dat is echt het laatste wat je moet doen.

Droog houden.... dat is ales.

Er zit niet voor niets een o ring om het olie kanaal...

sorry dat het zolang duurde, maar ik had een klant in de zaak.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 feb. 2013 15:14 
Misschien is dat wel de reden dat ik (bij mijn oude blok) een kleine lekkage had nadat ik de koppakking had vervangen. Want ik had de koppakking licht ingesmeerd met olie.

Bedankt voor de waardevolle tips!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 feb. 2013 17:31 
Ok, ikging er ook vanuit dat je een schoon blok hebt.

Echter velen zullen er achter komen dat de tapeind bouden in het blok de 4 gaten zeg maar, wel degelijk goed schoon gemaakt moeten worden. Ik spuit ze uit met remmenreiniger ( veeel) en perslucht. Pas als de gaten schoon zijn ga ik verder met montage van de pakking en cilinderkop.

De bouten mogen iets vet zijn.

Dus let daar ook op.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 feb. 2013 18:30 
'Ok, ikging er ook vanuit dat je een schoon blok hebt.'

Dat klopt ook. Ik sta nu op het punt om de koppakking op mijn nieuwe schone blok te monteren. De opmerking in mijn vorige post had betrekking op mijn oude blok.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 feb. 2013 21:31 
Ik heb vanmiddag nog geprobeerd foto's hier op de site te zetten, dat is niet gelukt. Sterker nog, de link die deze site aangaf, installerde zich zeer beroerd op mijn computer. Gevolg weer 1,5 uur lopen kutten met dat hele gebeuren. Ik kon n iet meer internetten, en er opende steeds weer een pagina die ik niet wilde. dus.......

Waarom kan ik nouw niet via een wordt dokument foto met tekst en al hier gewoon op de site inplakken. Het werk snellen, ik hoef geen omweg te maken, en mijn computer blijft de oude. net zo als een email bericht. Dus foto's ja, op verzoek mail ik die via mijn mail wel. Niet meer via de site, dat is mij te bewerkelijk. Krijg je er gelijk foutloos een tekst bij, want daar werk mijn spellings controlle wel. O, en het is nu toch echt wel 2014.... Zeg niet dat het niet kan......


Sorry ik moets mijn frustatie even kwijt.
Klaar.
Groetjes Marco.\
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 feb. 2013 00:02 
Hmmm.......

weer zo'n mooi onderwerp.... Ik monteer ze normaal ook droog. Maar het Honda boek geeft aan dat je de pasvlakken met vloeibare pakking moet insmeren. Het Haynes boek laat je de pakking zelf insmeren met vloeibare pakking(en dan zal de NL uitvoering van Peters het ook wel zo doen)

En ik monteer ze droog omdat ik geen vloeibare pakking heb die ik vertrouw voor gebruik in een cylinderkop, en bij gebruik van een goede koppakking is dat altijd goed gegaan. Wel problemen gehad met (zeer) goedkope pakkingen, ook eens als experiment blauwe Hylomar geprobeerd, ook geen succes, dat wordt niet hard en de boel gaat lekken.

Wie weet welke vloeibare pakking je zou moeten gebruiken als je volgens de officiële methode wil werken? De rare blikjes met bruine nagellak vertrouw ik niet

groet,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 10 feb. 2013 00:10 
Marco, dat is balen dat het niet lukt om foto' s hier te plaatsen. Maar welke link bedoel je? Geen enkele link, die boven het bericht dat je wil plaatsen staat, installeert een programma. En helaas, een Word document in een keer op het forum plaatsen gaat niet. Dat zou erg veel serverruimte kosten. Dit forum werkt met het doorlinken van data dat ergens op een ( andere) server staat. Bv als je iets op de site van de Silverwing club hebt staan, kan je linken naar dat artikel of de foto.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 feb. 2013 09:05 | Aangepast door: marcobecker 
URL

Deze link.
En als je dus de tekst op de cx500 hondasite zet, dus dit invul hokje. Dan staat hier onder:

Je kunt ook bestanden en afbeeldingen in je bericht posten. Lees eerst de regels!
Blader naar het bestand of afbeelding en schrijf daarna je bericht.
Als je een bestand of afbeelding plaatst dan moet je er een beschrijving bij plaatsen..


Meer kan ik er niet over zeggen, maar ik denk dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven.

Voorstel, ik begrijp het probleem met het neerzetten van grote foto's en zelf van uit wordt bestanden.

Zou het niet makkelijker zijn dat er op deze site een tool is dat ik alle foto's hier neer kan zetten, en dan de site bepaald hoe groot een foto mag zijn. Dus in de site is die tool verwerkt, en het maakt dus niet uit hoe wij het aan leveren, de site maakt er altijd een standaard foto van.

Volgens mij moet dat lukken hier zo.

Mischien is het ook wel goed dat ik hier geen foto's kan plaatsen, want ik heb er velen op voorraad staan.
Soms met een verhaal er bij. En nooit is het een foto, maar juiste tientallen over bijvoorbeeld een afgebroken klep.


tot zover.
Groetjes Marco.
Groetjes Marco.


Dit is de andere link waar ik het over heb.
URL
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 feb. 2013 09:17 
Dan nog het verhaal over vloeibare pakking.
Ik zou bijna zeggen, stuur mij de informatie waarin staat dat het gebruikt moet worden.

Reden dat ik denk dat deze uitspaak niet klopt is:

Honda heeft zijn pakking altijd van een coating voorzien, dus die werkt alleen op een schoon pas vlak.

Dan was er toen dertijd eigenlijk weinig voorhanden aan vloeibare pakkingen. Er was er maar een eigenlijk, en dat leek op teer dat glashard werd. Siliconen pakking materiaal bestond nog niet voor de gewone Honda garage.

Waar komt het dan vandaan dat wij vloeibare pakking materiaal moeten gebruiken. Dat is iets van de laatste jaren. Bij montage is het soms lekker als je de pakking kunt plakken zodat tijdens montage de pakking blijft zitten. Echter dit verhaal is meer van toepassing op de nieuwe generatie pakkingen waar siliconen in verwerkt zitten. Die bestonden toen dertijd nog niet bij Honda. Honda heeft ook twee pas stiften gebruikt om de pakking te fixeren tijdens montage.

Er is nog iets. Er wordt in deze wereld behoorlijk elkaar na gesproken. Dus er worden verhalen lettelijk uit andere boeken over genomen, en voor waar aangenomen. Het zijn zelf standaard verhalen die voor in het handboek staan. Dus, leuk, maar volgens mij niet van toe passing op onze cx en gl.

Ik heb nu honderden pakkingen gemonteerd vooral bij de 650 modellen. En wat me opvalt is dat de originele pakking van Honda wel de beste is. Dan van Athena. Nu komt het, overal waar hulp middelen zijn gebruikt komen eerder andere problemen aan het licht. Bijvoorbeeld, er was iemand heel handig met kit, en plakt zijn pakking op zijn plek. Alleen de water poortjes waren nu ook verstopt. En zie, weer een nieuw probleem geboren.

In mijn ogen bestond die troep nog niet, rond 1983, dus waarom zouden we het nu gebruiken.

De pakkingen en pasvlakken zijn nu speciaal ontwikkeld om vloeibare pakkingsmateriaal te kunnen gebruiken. Breder, schoner, en met pas randen. De CX GL heeft dat niet. Daar is alles bedoeld voor een papieren pakking.

ZO, ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Graag tegen spreken als ik het fout heb. Ik ben nooit te oud om te leren, dus....... toon mij het tegen deel. Daar houd ik van.


Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 feb. 2013 09:23 
zo nu eerst koffie,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 feb. 2013 17:30 | Aangepast door: brinkcx 
Hoi Jimi, Marco en andere koppakkers,

inmiddels weer terug van de carnaval optocht en ik heb ook koffie gehad

En zoals gezegd monteer ik zelf koppakkingen ook droog en schoon, maar in het Honda boekje (specifiek de NL uitgave CX500 werkplaats handboek, 1978 (?)) staat het toch echt, kijk maar :

plaatje

hoofdstuk 6, pagina 14, dat gele stukje.

In andere uitgaven staat het ook zo ....


groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vloeibare pakking op koppakking?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven