Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

uitlaten verbinding

 
Schrijver laurentzv
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 feb. 2013 19:25 
Bij de opbouw van mijn caferacer ben ik begonnen met de uitlaten aan te passen..

ik zou zelf buizen plooien naar wens, aan de voorbochten lassen en dan de dempers apart aankopen.

nu vroeg ik me af wat het nut is van de voorbochten die verbonden zijn met elkaar. Is het nodig om een verbinding te maken of mogen de 2 uitlaten van elkaar gescheiden blijven?

groeten

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 14 feb. 2013 20:22 
hoi laurentz,

ik weet wel dat ze in de midden in de knalpot samenkomen, maar hoe of wat zou ik ook niet weten. heb hier ook een cx staan met een 2in1 uitlaat en die heeft geen knalpot. dus waarom dan de uitlaten verbinden met elkaar als je wel 2 uitlaten wil?

groetjes werner (ook benieuwd of het kan?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2013 22:04 
is er een verschil in lengte tussen de bochten. dus drukverschillen in het uitlaatsysteem dus ook druk verschil tussen de cylinders.
De balanspot zorgt er voor dat de druk overal gelijk wordt
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2013 14:18 
Ha, moeilijk antwoord....

Is het nodig, nee.
WIl je mooi geluid, ja.
Wil je dat hij mooier stationair loopt, ja.
Wil je trek kracht en koppel, ja.
Wil je Pk's nee ik denk dat het dan juist niet nodig is.


LAten we dan eens kijken aar eenpaar motorfietsen. BMW, duidelijker kan ik het niet maken. Motoguzzie, Norton, yamaha, ze hebben allemaal verbindingstukken, voor of onder het blok. Dit is voor al om iets tegen druk te genereren voor de ANDERE CILINDER. Hoe gek het dan ook zou mogen klinken.

De loop stationair is dan wat mooier.
Daar is het vooral om te doen, endan de eind demping is dan ook beter te doen. Immers, het geluid moet over twee dempers verdeeld worden. Dus het eind gat kan dankleiner gehouden worden. CX heeft een behoorlijk klein ga achter in de demper. Mijn Yamaha xs650 verliest met een klein gat juist zijn koppel op lage toeren. Dus de eindgaten in mijn XS650 zijn twee keer zo groot. Echter lever ik iets PK in op het hogere toeren gebied. Waar werkt de CX? juist op een iets hoger toeren gebied dan een XS650.

Dus, wat kun je hier uit op maken, ga je de uitlaat aan passen, dan moet je er van uitgaan dat je ook je carburatie aan moet passen. Bijna in alle gevallen zal het aantal pk onderuit gaan. Zelden hoger. Pas na aanpassing spoeiers, lukt het je om er juist meer PK,s uit te halen. Wel is het zo dat je meer en makkelijker koppel bij een open uitlaat kunt krijgen. Dit kan het gevoel geven dat je meer pk hebt, maar je top snelheid zal uiteindelijk lager zijn.

Je ziet het wordt al een heel verhaal. Ik ga je er bij vermelden, dat de CX best wat kan hebben, maar geen makkelijke motorfiets is om aan te werken. Bijna alle cxen die iets aan de uitlaat hebben gedaan, voor al de eind demping halen bij langena niet het vermogen op een dyno bank. Reken maar vast op 35 40 pk.

Deel 2 schrijf ik zo.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2013 14:37 
Deel 2 dan maar even, want ik kreeg te veel klanten in de zaak.


Maak die verbinding tussen de twee pijpen, en het loopt wat mooier. Probeer maar eens kleine eindgaten op de dempers, en ga dan maar eens rijden. Klinkt wat gek, normaal gepsroken gaan we de carburatie aanpassen, maar ik kies ervoor om de uitlaat aan te passen.

Op een CX500C heb ik korte race dempers gemonteerd, met een directe doorkijk door de demper heen, en ik heb daar later eind platen in gemaakt. Hierdoor was hij stiller, en liep een stuk beter, sneller en harder.

Dus......... Ja...
Wie zal het zeggen.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver laurentzv
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 feb. 2013 16:42 
Dankjewel voor de mooie uitleg Marco!

Ik zal dan toch kijken om er een verbinding tussen te maken. Als er dan toch moet aan gelast worden kan ik het evengoed helemaal in orde doen dan.. (wordt achterna toch ingetaped met heat wrap)

Ik moet er wel bij zeggen dat het open uitlaten zullen zijn zonder kamers, (enkel 2 dempers met gaas en dempingswol) en dat de uitlaten precies evenlang zullen zijn.

Is er dan een lengte waar deze juist het best moeten verbonden worden..?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 feb. 2013 17:51 
Nee, niet echt. Daar kan ik geen informatie over geven.

Kun jij wel informatie geven over dat heat wrap?
Ik zoek ook nog zo iets voor mijn turbo project.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver laurentzv
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2013 11:32 
Nog niet echt voor gekeken.. Ik zal eerst de uitlaat bewerken en die heat wrap is pas als laatste stap

Maar ik zal deze heat wrap enkel gebruiken tegen de warmte en voor de looks

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitlaten verbinding

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven