Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Loctite vraag

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 feb. 2013 13:26 
Misschien een domme vraag, maar moet je loctite op de schroefdraad aanbrengen, of net onder de kop van de bout?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 feb. 2013 13:44 
Op de schroefdraad.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 feb. 2013 14:34 
thanx!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 feb. 2013 14:58 
Loctite?

Volgens mij heb jij nergens een bout gevonden die vast zat met loctite. Naar mijn wten is er ook bijna geen enkele bout gemonteerd met loctite.
Ik ben er juist weer van af gestapt toen ik er achter kwam dat lictite de oorzaak was van een groot probleem. Tijdens montage was er toch iets weg gelopen, en hierdoor wilde de vervroeger niet meer los komen. Gevolg, heel lang bezig geweest.

Van af dat moment gebruik ik geen loctite meer.
Dus,,, volgens mij is het niet nodig.

Aanhalen volgens juitse aanhaal moment wel.

Kopbouten, drijfstangbouten draai ik altijd met de moment sleutel vast.
De rest zo uit de losse pols.

Geen loctite er bij. En het zit goed.


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2013 15:17 
loctite?

dat is toch juist om iets goed vast te zetten en als het los moet ook juist weer makkelijk losgaat...

groetjes werner (vroeger mijn speldjes op mijn jas ermee vastgezet)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2013 22:21 
Met alle respect Marco, maar in analogie van jouw verhaal zou je dus omdat er één condoom tijdens het vrijen is gescheurd het voortaan maar zonder doen. Je moet gewoon NIET KNOEIEN. !!!

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2013 22:30 
Ik gebruik ook nooit Loctite.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2013 22:36 
Tja dat moet een ieder voor zich weten, maar de bouten waarmee bijvoorbeeld de remschijven vastzitten zet ik vast met loctite. En geloof me ik heb er gezien waarbij de bouten waren losgekomen zonder. En waarvoor dan risico nemen dat ze loskomen ?? Het argument van Marco vind ik met alle respect GEEN argument, maar dat lijkt me gezien mijn vorige posting wel duidelijk en een andere heb ik nog niet gehoord.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 feb. 2013 23:22 
Je hebt veel soorten loctite.
Rode, groene, gele, etc.
maar de blauwe is speciaal voor het
borgen van schroeven en bouten.
Zoals voor alles geldt hier ook teveel is nooit goed..
Een klein beetje aan de tip van de draad van een schroef of bout en een schoon draadgat en het loopt niet meer los.
Losdraaien is dan helemaal geen punt.
Wel een tip, kleiner dan M4 imbus geen loctite gebruiken..

groet Dirk.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 feb. 2013 00:05 
Een droge bout kan los lopen bij die remschijf Luc.

Beetje Loctite oke.

Maar een bout insmeren met keramische pasta en goed vastzetten loopt ook niet los.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 feb. 2013 06:09 
Nocx nog nooit in mijn leven Loctite gebruikt ,maar bij twijfel gevallen gebruikte ik Ster veer ringen in plaats van de gewone veer ringen kijk maar eens naar de werking hier van,en anders gebruik je de momentsleutel dat is bekend
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 feb. 2013 07:02 | Aangepast door: Nocx 
@ Ouwe Jan : Bij bouten met een verzonken kop is een veerring GEEN optie.

@ Dirk : Dat M4 verhaal van jou snap ik .

@ Sieds: Als je niet wilt dat het losloopt waarom dan GEEN loctite. Je smeert er nu ook wat op. En droog er in is nooit goed.

Loctite is duur ! Is dat dan de reden om het niet te doen. Of is het gemakzucht. ?

Oh en voordat het "Knoeien "in mijn vorige posting verkeerd wordt uitgelegd. Ik bedoel daarmee het niet knoeien met de loctite en niet broddelwerk leveren.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 feb. 2013 08:36 
Ha, Jan is nog van de oude stempel, echter ik geef oude Jan gelijk hoor. Dta was namelijk de beargumentering die ik miste.

Kijk Nocx, dat vandaag de dag alles vast gezet moet worden met loctite is mij niet nieuw. Maar 30 jaar geleden maakten ze de zaken zo dat het zonder loctiti ook werkte.

Ja, wie zal het zeggen.


Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 feb. 2013 08:39 
Ik vergat nog wat.

Let maar eens op, alle bouten moeren die echt vast moeten zitten, hebben of heel fijn schroefdraad, of juist een heel groot pasflak naar de aansluiting toe.

Neem vliegwiel bout.
Neem krukas tandwiel bout.
Drijfstang moeren

Dan nokkenas moer heeft een veerrring.
De koppelings moer heeft een veerring.

Dat zijn eiegenlijk de punten waar je loctite kunt gebruiken, maar dat is niet nodig...

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 feb. 2013 08:41 
Schiet me nog iets te binnen.

In alle gevallen waar iemand iets probeerde los te halen, en het niet los kon krijgen, mocht ik na afloop de schade herstellen.
En wat was de oorzaak? slecht gereedscahp, en loctiite....

Dus, gebruik er maar liters van, dan vaar ik er wel bij...

Ha dat was ik even vergeten....


groetjes.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Loctite vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven