Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zou deze kapot zijn ?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 maart 2013 20:34 
Cardanklok
Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2013 21:18 
moeilijk te zien, meestal is de voorzijde van de tand nog als nieuw, maar dieper is dan de tand deels weggesleten, 50% is voor mij : vervangen.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 2 maart 2013 21:27 
nocx,

Die zelfde vraag stelt luc ook al op feestboek. Wat is dat? En komt 't van een cx of een pan?

Groetjes werner (bij twijfel weggooien)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 maart 2013 21:33 | Aangepast door: Nocx 
Deze komt van een Pan. En de vraag is eigenlijk overbodig, 60% van de splines is weg. Opgevreten door de meenemer. Die meenemer heeft op zijn beurt 3 mm van de naaf van het wiel opgevreten.
Naaf

Het lager steekt daardoor nu uit. !

Oorzaak : Het gebruik van kopervet ipv Molybdeen en mogelijk het niet goed uitlijnen van de cardan met het achterwiel.



Schade tot nu toe zo'n 900 euro.
Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 maart 2013 21:40 
Oh en Werner, 2e van rechts.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 maart 2013 01:00 | Aangepast door: brinkcx 
uit de foto collectie "CX-wrakhout" : 100% kapot

stripped splines :


't schijnt dat je het goed kan merken wanneer je er in slaagt deze 100% te bereiken . Wanneer hier de meenemer tegen de naaf heeft aangelopen moet er iets niet goed gemonteerd geweest zijn lijkt me. Afstandbus weggevallen bij montage of zoiets?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 3 maart 2013 06:19 
2e van rechts, das nick toch?
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 maart 2013 09:10 | Aangepast door: Nocx 
@ Brinkcx : Dat is het nu juist. Alles zat er op de juist manier op, alles bussen op z'n plaats. De glijring die tussen de meenemer en de naaf zit past precies in het gedeelte wat van de naaf in afgesleten. Van dat gedeelte staan overigens de zijkanten omhoog en vormen een rand, terwijl het middelste hol is. Het aluminium van de naaf is zo heet geworden dat het gesmolten is hetgeen te zien is aan de structuur. Ik denk dat iemand in eerste instantie kopervet op het cardan heeft gesmeerd ( restanten kwam ik achter in het cardan tegen) en daarmee lange tijd heeft gereden. Die fout later heeft hersteld maar toen was de schade al aangericht aan de tanden van het cardan. ( en misschien ook wel van de meenemer, maar die is simpeler te vervangen en minder kostbaar). Die. inmiddels schuine tanden, van het cardan dwingen, bij het rijden, de meenemer omhoog en opzij waardoor deze scheef komt te staan en een puntbelasting geeft op de naaf en daardoor zo warm wordt dat de naaf smelt.

@ Werner; Nee Nick is die dikke , eerste van links ( dat is de kant waar je duim rechts zit )


Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 maart 2013 09:17 
Je kunt trouwens zien dat de meenemer erg schuin heeft kunnen komen aan de inbusboutjes waarmee de borgplaat van de rubbers vastzit, die zijn aan de achterkant schuin afgesleten.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 maart 2013 10:24 | Aangepast door: marcobecker 
900 euro?
mail me eens jouw type motorfiets door. (mail: marcobecker@zonnet.nl)
Dan kijk ik eens wat het moet kosten bij cmsnl.

Let wel, je mag hier via de site het mail verkeer houden, maar liever via mijn mail adres.
Ik stuur je dan makkelijker informatie terug en linken terug.
Dinsdag beantwoord ik je mail dan.

En dan nog een hele stomme vraag.
Wie weet wil ik die oude cardan wel van je hebben.
Mocht ik bij cmsnl overeen komsten zien tussen jouw cardan en de cx650, dan betaal ik wel de verzend kosten om dat kapote ding naar me op te sturen.
Bij een eerder bericht heb ik al laten weten dat ik iets zag aan die cardan, maar daarmee bedoelde ik iets anders,,,, namelijk is deze bruikbaar voor de CX650E en CX650T en in sommige gevallen, ook bruikbaar voor de GL650D2. Dus ik wist niet dat die cardan stuk was...

Groetjes Marco, en disdag zie ik wel de mail...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 maart 2013 11:23 | Aangepast door: Nocx 
Even voor de goede orde, het gaat hier niet om mijn motor maar om die van een mede "Panner ". Het gaat hier om een Pan European (sc026) uit 1995, zonder alfabet.( abs, tcs etc )
Een " Nieuw" cardan kost +/-1980 euro. Doe je alleen de tandwielen in de klok 450 euro. Maar met alleen de tandwielen ben je er nog niet. Lagers in de klok moet je ook vervangen. Stofseal etc. Lagers in het achterwiel, nieuwe velg, nieuwe wiellagers en seals. etc. Nieuw is dus niet te betalen. ( in verhouding tot de waarde van de motor ).
Gebruikt is een knap cardan +/-500 euro, dan een velg +/- 150 euro rubbers en bussen voor het achtervelg +/- 100 euro, meenemer +/- 75 euro, wiellager +/- 55 euro, seals en andere kleine zaken. Veel goedkoper zul je nergens terecht kunnen. Tenzij jij een adres weet waar die klokken minder duur zijn en dan mag je me mailen. ( adres stuur ik in een PB ) .
De klok heb ik gisteren gedemonteerd en mee naar huis genomen, morgen of anders dinsdag, gaat de zaag in het gedeelte met de splines. Ik wil namelijk eens zien hoe de slijtage meer naar binnen verloopt. ( slijtage schuin of parallel aan de splines, overal even groot etc ).

Leuk dat jullie trouwens meedenken.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#12 | Geplaatst: 3 maart 2013 11:59 
nocx,

nu heb ik van hans de grote foto via de mail gehad en nu zie ik het duidelijk wie wie is. ook had hans er nog bijgezet wie wie is...

1st dus dacht ik al de nick hier een forum account had met zijn eigen naam, maar ik dacht dus dat jij (luc) ook een account had met je eigen naam? nu snap ik ook jou naam; nocx (no cx) geen cx...

dan nog mijn excuses aan nick, want met al die hamburgerpraatjes op feestboek dacht ik echt dat hij de grootste (lees breedste) van het stel was?

groetjes werner (morge de grote dag, dan ga ik mijn kadootje halen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 maart 2013 12:16 | Aangepast door: Nocx 
Tja Werner dingen zijn niet altijd wat zij lijken te zijn he. Ik had een tijdje terug al aan de forum beheerders gevraagd of ze mijn naam konden veranderen (daar heb ik tot op heden, ondanks mijn verzoek, nog geen bericht op terug gehad ). Ik heb toen maar een nieuw account geopend onder Nocx ( inderdaad No CX ). Toen ik laatst bij de Veluwetafel was , hoorde ik van mijn linker buurman aldaar - wiens naam mijn even is ontschoten - dat wijziging van de nickname waarschijnlijk niet mogelijk was. Ook goed maar had dat even laten weten denk ik dan. Kun je nu weer rustig slapen ?

En wat Nick betreft .......... die vermoedens van jou kloppen gewoon. !!! LOL dus excuses totaal OVERBODIG. LOL

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 maart 2013 14:38 
@Beinhart : morge de grote dag, dan ga ik mijn kadootje halen.

Tot morgen.
Ik heb het spul klaarstaan en nog even een "Tool" gemaakt maar dat zie je morgen wel.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#15 | Geplaatst: 3 maart 2013 15:06 
luc,

dat wist ik ook niet dat je geen naam kon veranderen? avatar wel, maar aan je laatste berichtjes hier had ik het ook kunnen weten. met al die technische taal over de pan.

o ja teto,

morge ga ik niet 1 maar 2 kadootjes halen!

groetjes werner (weet ook hoe lekker hamburgers zijn)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zou deze kapot zijn ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven