Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uit de schuur, maar in de kou.....

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 maart 2013 15:52 | Aangepast door: Hansv 
Gisteren vol goede moed de "Rakker" maar weer eens uit de schuur gehaald. Bijna lente, dus moet kunnen. Kuip erop, alles aangesloten, ja, het lijkt weer ergens op.

Accu uit de Reservist gehaald (da's de nieuwste accu, van 2010-03) en de oudere accu (2007-05) daar weer in geplaatst.

Netjes aangesloten, ook met de Optimate stekkers (je weet maar nooit) op de juiste plaats.

Sleutel opgezocht, en geplaatst. Killswitch ? Juist, is goed. Benzine? Staat op reserve, dus ook goed.
Dan maar even starten, want dat is toch wel een mooi geluid.
Niks dus. draait wel, maar niet zo hard als ik verwacht. Accu problemen? 't Zal wel. Dan maar aan de lader. Optimate aangesloten, en zo de hele nacht laten bijladen......

Vanmmiddag weer geprobeerd. En ja hoor, weer niks. Andere accu geplaatst, ook niks.

Soms zit het mee, soms zit alles tegen.

Morgen weer eens proberen......

Iemand een idee?



Harmony,
Hans.
( zelf een beetje Harmony-loos ...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver paul tobe
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 maart 2013 16:41 | Aangepast door: paul tobe 
Klinkt als een flinke overgansweerstand,
Massakabels soms niet goed vast aan de motor?
Plus kabel nog wel goed vast aan startmotor? kabels zelf nog wel in goede conditie?
Massa zou je uit kunnen sluiten door een startkabel tussen jou MIN pool en motorblok te plaatsen.



Mocht de conditie van de kabels wat minder zijn zou ik gelijk dikkere plaatsen ( minder weerstand dus meer emk)
Heb hier nog wel een stukkie liggen


suc6

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 maart 2013 16:42 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
De mijne heeft ook altijd opstartproblemen na de winterslaap. Ondanks dat hij aan de druppellader hangt, start ik de accu dan steevast leeg.

Mijn oplossing is even simpel als doeltreffend: de startkabels aan de auto en de cx aansluiten. Automotor aan en starten maar! Dat doe ik al ruim 20 jaar zo, en met succes.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 3 maart 2013 16:53 
hans,

je zegt; benzine kraantje op reserve. zit er toch nog wel een beetje in, of is het misschien het laatste druppeltje geweest?

groetjes werner (wel eens opstartproblemen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 maart 2013 19:09 
De truc met de auto accu doe ik ook altijd het liefst als de CXen en GLlen uit de winterslaap moeten komen. Dit alleen al om een defecte motor accu te voorkomen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 maart 2013 19:23 
Ik heb een auto accu in de schuur staan
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 maart 2013 20:08 
Hans het leeg laten lopen van je vlotterkamers wil ook nog wel eens helpen. De CXén snuiven graag een vers lijntje benzinedampen.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 maart 2013 20:40 
Eerst eens even rond laten lopen zonder bougies tot olie lampje uitgaat, paar keer doen, dan is er weer overal olie, dan nog eens proberen?

Controleer ook olie, peil en op water of benzine in carter, gewoon voor de zekerheid.

( en natuurlijk luchtfilter en achterlicht nazien )


Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 maart 2013 22:16 
Ik zal morgen eens een setje startkabels ergens vandaan halen. Dat zijn dingen die ik niet heb.

En dan eens kijken of het CX dan nog tegensputterd.

Reserve, omdat er op de tripmeter 172 staat en de reserve bij 220 begon, de laatste keren. Dus een 'zeker weten dat er benzine is'

Benzine doro de vlotterkamers laten lopen is ook gedaan. Opgevangen in een potje, natuurlijk.

Zonder bougies laten rondsdraaien, met de killswitch aan. Daarna bougioes weer terug, maar ondertussen al weer teveel vermogen uit de accu: rondtrekken ging niet lekker snel.

Luchtfilter is van 2012-07. Ik schijf dat op het filter, dan weet ik wanneer het vervangen is.

Dus: morgen maar eens aan de auto accu hangen. Het ding deed het toen ik 'em wegzette, twee/drie maanden geleden......

Accu hangt nu aan de optimate.......

Harmony,
Hans.
( zorgen, zorgen , zorgen, is het niet het werk dan wel de CX.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 maart 2013 23:40 
't is een rakker hè, moet er even aan herinnerd worden wie de baas is ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 maart 2013 09:11 | Aangepast door: marcobecker 
Om te beginnen, de zon schijnt.
Das lekker.
En ik had nog iets niet gelezen, pak een rubberen hamer, en sla eens met gepast geweld op de vlotterbakjes. Het kan zijn dat die blijven hangen ( open of dicht) Als dat zo is kan het zijn dat er geen benzine voorradig is.

Dan had ik nog gelezen dat je behoorlijk wienig benzine in de tank had. Als hij nog niet wil starten, vul eens de zaak met verse benzine af.
Vinden ze fijn, die gl en cxjes..

Ook mijn wing was dood. Heel dood.
Na het plaatsen van een geladen accu, ging niet eens de lamp aan. De accu bleek toch overleden te zijn. Na het monteren van een nieuwe accu ( varta 45 euro ) ging het al heel goed, na lang door starten liep het weer als een zonnetje..


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 maart 2013 09:43 | Aangepast door: Nocx 
Hans pas op met het onbelast ( zonder bougies) starten van je motor. Zorg er dan wel voor dat je bougies contact maken en vonken, die CDI's en andere elektronische ontstekingen vinden dat "onbelast" starten, zonder bougies er in, niet echt lekker naar het schijnt.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 maart 2013 12:36 
Nocx als je stukjes van Hansv heeft of hebt gelezen staat er ergens dat hij de schakelaar dat op zijn rechter handvat zit naar links of rechts heeft gezet dan is de cdi uit geschakeld, weer in zijn midden stand gaat de cdi weer werken
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 maart 2013 13:05 | Aangepast door: Hansv 
HIJ DOET HET !!!!

en zo is het gekomen......

Startkabels. Waar haalt een mens startkabels. De Gamma, nee, dus, uitverkocht. Een tankstation dan? Dus naar "De Haan", auto aftanken, startkabels kopen, en een kopje koffie met Michael, die 'toevallig' ook met de startmotor van zijn 650 bezig was geweest.

Terug gekomen de auto op een nette plek gezet, met het Rakkertje ernaast.
Kabels aangesloten, volgens de handleiding, en dan maar eens proberen of 'ie wil.........

Niet dus. Het enige verschil is dat, na twee of drie startpogingen de accu (van de auto) het nog niet opgeeft. Maar het ronddraaien blijft een moeilijke zaak.
Een andere CDI, niets.
Bougies nogmaals nakijken, niets.
Oliepeil is prima, geen rare kleurtjes of luchtjes aan de peilstok.

Maar het ronddraaien blijft een zware zaak.....

En toen dacht ik aan wat Michael me vertelde, over de startmotor en zo. Zou het kunnen dat........ ?

Ik wist de reserve startmotor te liggen, en met wat moeite wist ik de ene eraf te krijgen, en de andere er weer onder. Nog steeds met de startkabels aan de autoaccu werd een nieuwe poging ondernomen.

En wat hoorde ik? Juist, de startmotor wist het blok stukken sneller rond te krijgen. Dat gaf hoop.
Nog een keertje, en nog eens, want het lijkt erop dat het gaat lukken. Een plofje, dat is bemoedigend, een tweede plof, een sputter, een knal, een aarzelend iets wat op een zacht 'broemmm'lijkt. Nog even, heel even doorstarten ......

Om 12:17 startte de "Rode Rakker"


Harmony,
Hans.
( volgende klusje: aarding van de startmotor nakijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 4 maart 2013 13:13 
en nu eerst een lekker stukje toeren in het zonnetje.....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uit de schuur, maar in de kou.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven