HIJ DOET HET !!!!
en zo is het gekomen......
Startkabels. Waar haalt een mens startkabels. De Gamma, nee, dus, uitverkocht. Een tankstation dan? Dus naar "De Haan", auto aftanken, startkabels kopen, en een kopje koffie met Michael, die 'toevallig' ook met de startmotor van zijn 650 bezig was geweest.
Terug gekomen de auto op een nette plek gezet, met het Rakkertje ernaast.
Kabels aangesloten, volgens de handleiding, en dan maar eens proberen of 'ie wil.........
Niet dus. Het enige verschil is dat, na twee of drie startpogingen de accu (van de auto) het nog niet opgeeft. Maar het ronddraaien blijft een moeilijke zaak.
Een andere CDI, niets.
Bougies nogmaals nakijken, niets.
Oliepeil is prima, geen rare kleurtjes of luchtjes aan de peilstok.
Maar het ronddraaien blijft een zware zaak.....
En toen dacht ik aan wat Michael me vertelde, over de startmotor en zo. Zou het kunnen dat........ ?
Ik wist de reserve startmotor te liggen, en met wat moeite wist ik de ene eraf te krijgen, en de andere er weer onder. Nog steeds met de startkabels aan de autoaccu werd een nieuwe poging ondernomen.
En wat hoorde ik? Juist, de startmotor wist het blok stukken sneller rond te krijgen. Dat gaf hoop.
Nog een keertje, en nog eens, want het lijkt erop dat het gaat lukken. Een plofje, dat is bemoedigend, een tweede plof, een sputter, een knal, een aarzelend iets wat op een zacht 'broemmm'lijkt. Nog even, heel even doorstarten ......
Om 12:17 startte de "Rode Rakker"
Harmony,
Hans.
( volgende klusje: aarding van de startmotor nakijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken