Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Triple By Pass vraag

 
Schrijver Biet
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 maart 2013 18:14 
Dag iedereen

Ik heb mijn kleppen geslepen en de motor is dus volledig los van het frame.
Er is ook een dichtingen set onderweg.
foto's op mijn blog URL

Nu is mijn vraag, hoe kan ik controleren of mijn mechanische dichting en cam chain nog goed zijn.

Op de stator heb ik al de weerstandsmetingen gedaan en de metingen voor het opladen van de batterij en deze waren goed die is dus nog goed denk ik.. (of moet ik nog iets anders testen?)

Groeten Biet

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 maart 2013 20:40 
Hallo Biet,

als er geen koelvloeistof uit het bekende gaatje kwam toen de motor nog liep en de olie er schoon uit kwam is de seal waarschijnlijk in orde.

Als je de ketting niet hoorde klapperen is die waarschijnlijk in orde ...

Kortom, dat is zo lastig te zeggen. Maar als je het blok toch los hebt en een pakkingset op komst dan maak je de achterkant toch even los, dan kan je het zien?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 maart 2013 21:38 | Aangepast door: JiMi 
Ik kwam deze afbeelding tegen. Kennelijk is dit een manier om de conditie van de ketting te controleren, hoewel ik het zelf nooit gedaan heb:


Is dit een betrouwbare manier?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 maart 2013 00:42 
Mogelijk wel ja, maar wat lastig als de ketting nog in het blok zit ?

Die methode heb ik ook wel eens geprobeerd maar ik had niet genoeg kettingen met bekende slijtage.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Biet
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 maart 2013 08:05 
ok, dan haal ik het blok wel even open

Ik vind het gewoon erg lastig om de oude dichtingen te verwijderen en na die 2 cilinderkoppen niet echt veel zin in :D

Groeten

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 maart 2013 08:41 
Als het mee zit kun je de oude pakking netjes verwijderen en weer herplaatsen, gewoon even voorzichtig doen.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 maart 2013 09:32 
Nouuuu.... ik denk dat als je de ketting gespannen hebt en daarna controleert of de spanner nog niet aan het eind is, je ervan mag uitgaan dat de ketting nog goed is. Lijkt mij...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 maart 2013 09:55 
Biet, mooie motor en fraaie fotoreportage. Jouw blok heeft een automatische kettingspanner en als je het achterdeksel los hebt zie je wel of de spanner tegen het eind van de mogelijkheden zit. Zelf vervang ik de ketting liever te vroeg dan te laat, want anders gaan de geleiders er ook nog aan!
Succes ermee.
Gr. theoj

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 maart 2013 10:35 
Leuk project, blog en filmpje daar. Ben je uit de omgeving Tienen, (suiker)biet? Als je laat weten waar je knutselt kom ik eens kijken op een zonnige dag.
Tussen haakjes, iedere maand Stamcafé Zuid in Wezemaal! Altijd welkom, speciaal voor knutselaars met foto's!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Biet
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 maart 2013 15:31 
Bedankt, ik probeer mijn 2 hobby's te combineren, fotografie en moto's..

Ik ben van omgeving Gent...

Heeft iemand toevallig een handboek voor CX500E eurosport? ik kan enkel die vinden van CX500 (addendum) '82

Schrijver Biet
Gast 
#11 | Geplaatst: 19 maart 2013 11:23 
Vandaag mijn dichtingset thuis gekregen.
Blijkbaar heeft de postbode deze geplooid en is hierdoor 1 cilinderkoppakking geplooid (Kapot?)

Deze nog rechtplooien en gebruiken? of toch maar een andere kopen/proberen terugvorderen?

Bedankt voor de goede raad

Schrijver Biet
Gast 
#12 | Geplaatst: 19 maart 2013 11:24 | Aangepast door: Biet 
hier een foto..

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 19 maart 2013 15:35 
Ik zou deze pakking niet gebruiken en mijn geld zien terug te krijgen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Teto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 maart 2013 17:10 
Is wel een beetje slordig van de brievedroagere.
Triumph Tiger 1050 ABS

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Triple By Pass vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven