Hoi Sieds,
Mijn ervaring dan nog even samengevat :
- onderdelen dop staan niet vermeld bij Honda, die zien het als één onderdeel
- in "standaard" CX dop zit een weerstand van 5K en een veer(tje) van het balpen soort om het weerstandje netjes aangedrukt te houden voor goed kontakt
- na verloop van tijd oxideert die boel en maakt geen kontakt meer = dop nu slecht
- veer+weerstand nu vervangen door metalen staafje, dichtschroeven = nu een dop met nul ohm die ook goed werkt
Een nieuwe dop met een staafje er in heb ik nog niet gezien, maar misschien heb ik wat gemist ... En dan zijn er ook nog doppen waar aan de buitenkant 7K op staat en die - U raadt het al - hebben een 7K weerstandje. Geen idee waar ze vandaan komen, past en werkt ook wel maar lijkt me geen goed idee.
Mijn vuistregel :
Meten ! 5K ohm doppen , bougies met of zonder R = goed . Nul ohm doppen en R bougies = ook goed. Iets anders = niet goed
Er zijn andere meningen, maar voor mij werkt dat prima.
plezier,
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰