Vandaag, nu het leek dat er toch misschien nog een lente aan zit te komen, vandaag heb ik maar een een klein projecte ter hand genomen.
De 'Rode Reservist" heeft nog steeds een K&Q zadel, en dat zit, erlijk gezegt, maar net lekker binnen de tien kilometer. Daarna krijg ik kramp in mijn benen, en ik kan maar amper een centimeter verzitten. Dus een ander zadel.
Maar dat gaat zo maar niet. Want het kofferrek zit in de weg. Een K&Q zadel is net anders gevoermd, en nu past een gewoon zadel niet meer.
De Sigma koffers en -rek zijn er nu af, en een Krauser rek is er op gekomen. Het zit alleen nog niet helemaal goed, want de beugels voor de bovenste-voorste ophanging moeten net anders zijn. Ik had ooit ergesn een soort van U-vormige beugels, en die moet ik nu weer hebben. Wie heeft er nog zoiets? Of kan de huidige beugels (foto's volgen nog) aanpassen ?
De beugel die vlak achter de bevestiging van de schokdemper zit bedoel ik. Zo eentje zoek ik eigenlijk. Foto is van de "Rode Rakker"in vroeger dagen.
Het geheel kan niet al te ver meer naar beneden, vanwege de 'geknikte' uitlaten. Maar er zit tenminste nu een 'gewoon', maar oud, zadel op.
Ook even een start-test gedaan, en verdraait, hij deed het ook nog. Benzine kraan open, want anders slaat íe zo gauw af, maar toch direct de kraan weer dicht en motor uit, want de linker overloop begon ernstig te druppelen. Dus carburatuers schoonmaken, en een klein fioltertje op de kop tikken ergens.
Waar kan ik het beste terecht voor de afdichtrubbertjes van het vlotterbakje ?
Harmony,
Hans.
( knutselen, prutsen, zo kom ik mijn tijd wel door.....)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken