Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Knutselen en uitdagingen.

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 april 2013 23:31 | Aangepast door: Hansv 
Vandaag, nu het leek dat er toch misschien nog een lente aan zit te komen, vandaag heb ik maar een een klein projecte ter hand genomen.

De 'Rode Reservist" heeft nog steeds een K&Q zadel, en dat zit, erlijk gezegt, maar net lekker binnen de tien kilometer. Daarna krijg ik kramp in mijn benen, en ik kan maar amper een centimeter verzitten. Dus een ander zadel.

Maar dat gaat zo maar niet. Want het kofferrek zit in de weg. Een K&Q zadel is net anders gevoermd, en nu past een gewoon zadel niet meer.

De Sigma koffers en -rek zijn er nu af, en een Krauser rek is er op gekomen. Het zit alleen nog niet helemaal goed, want de beugels voor de bovenste-voorste ophanging moeten net anders zijn. Ik had ooit ergesn een soort van U-vormige beugels, en die moet ik nu weer hebben. Wie heeft er nog zoiets? Of kan de huidige beugels (foto's volgen nog) aanpassen ?

De beugel die vlak achter de bevestiging van de schokdemper zit bedoel ik. Zo eentje zoek ik eigenlijk. Foto is van de "Rode Rakker"in vroeger dagen.
deze beugel bedoel ik

Het geheel kan niet al te ver meer naar beneden, vanwege de 'geknikte' uitlaten. Maar er zit tenminste nu een 'gewoon', maar oud, zadel op.


Ook even een start-test gedaan, en verdraait, hij deed het ook nog. Benzine kraan open, want anders slaat íe zo gauw af, maar toch direct de kraan weer dicht en motor uit, want de linker overloop begon ernstig te druppelen. Dus carburatuers schoonmaken, en een klein fioltertje op de kop tikken ergens.

Waar kan ik het beste terecht voor de afdichtrubbertjes van het vlotterbakje ?


Harmony,
Hans.
( knutselen, prutsen, zo kom ik mijn tijd wel door.....)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 april 2013 00:07 
Hoi Hans,

voor de Krausers die ik op mijn rode had heb ik passende beugeltjes gebogen uit een stukje plat ijzer zoals de doe-het-zelver verkoopt. Ook lange gemaakt die doorliepen naar achter zodat de boel niet aan het plastic kwam te hangen.

Beetje pas- en meetwerk, maar was heel stabiel en je kon de motor aan het rek (alu uitvoering) optillen.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 april 2013 11:57 
Hoi Hans,

Rubbertjes voor de afdichting van het vlotterbakje??
is het niet de vlotternaald die niet goed afsluit
waardoor het niveau niet goed geregeld word en hij dus altijd zal overstromen

Arnold

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 april 2013 12:10 | Aangepast door: Hansv 
Arnold,

Klopt natuurlijk, je hebt gelijk. Ik drukte me niet helemaal duidelijk uit.

Ik bedoel dat, als ik het vlotterbakje loshaal om de vuiligheid uit het bakje te halen waardoor de naald weer goed gaat sluiten, dat ik dan, als ik het bakje weer netjes in elkaar ga zetten, er een nieuw afdichtrubbertje in wil doen.
Ik heb de andere vlotter een paar maand geleden uit elkaar gehaald, en dat afdichttingetje was oud, plat en dringend aan vervanging toe.

Dus daarom: pakking/rubberrandje

Harmony,
Hans.
( is niet altijd even nauwkeurig en/of even duidelijk )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 april 2013 16:25 
Hier zijn nog heel veel van die dingen te koop, wel even het juiste type cx in voeren
http://www.cmsnl.com/honda-cx500-1978-canada_model16514/partslist/?model_q=cx500+c
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 april 2013 19:12 | Aangepast door: Teto 

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 april 2013 21:28 
Ik zou voor origineel gaan. De rubbertjes van Roukema heb ik al eens gebruikt. Een dag later moest ik weer de vlotterkamer openmaken en toen bleek dat de (imitatie) rubbers een centimeter (!) groter waren geworden en dus niet meer pasten. Uiteindelijk maar de oude weer uit de afvalbak gehaald.
Ik geef het maar ter overweging mee.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 april 2013 22:29 
Tja als rubbertjes na een dag al niet meer passen gaat er iets niet goed natuurlijk.

Dat komt omdat ze door in contact komen met een vloeistof in dit geval benzine. Als je die rubbertjes echter een nacht in de afwasmiddel legt zijn ze EN schoon EN ze passen weer.

Probeer maar een Willem.

Ps. Hoe is het nou met je voorvork. ?

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 april 2013 23:55 
Wat een wijze les maar weer, voortaan leg ik al mijn rubbertjes een nacht in de afwasmiddel. Vraagt wel een strakke planning hoor!
Maakt het nog uit welk afwasmiddel? Kan ik ze ook in de vaatwasser doen?

Ps. vanavond heerlijk gegeten met mijn voorvork
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 april 2013 22:54 | Aangepast door: Nocx 
Nee, je kunt je NIET in de vaatwasser doen. Tjonge wat een vraag, .... dan heb je kans dat ze scheuren en dan heb je een veel groter probleem. Dus gewoon ff met de hand doen in een Dreft soppie en je zal zien dat het werkt.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knutselen en uitdagingen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven