Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

KLEPPEN GESTELD CX 650 E

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 april 2013 22:15 | Aangepast door: CX 650 e driver 
Hallo

In eerste instantie door verandering van werk (tijd te kort) wilde ik de motor verkopen.
Nu is de baas des huizes het hier niet mee eens.

Ik ben afgelopen zondag begonnen met de kleppen te stellen van de cx 650 e.

Van te voren heb ik een stuk gelezen van marco, die tot in de puntjes kleppen stellen uitlegde.

Het enigste problem waar ik tegen aan liep was dat ik de voelermaat 0,12 voor de uitlaat klep niet had.(ook in de winkels in de buurt niet te krijgen)

Dus heb ik de inlaat kleppen gesteld met 0,10 nu kan ik daar de voelermaat net doorheen halen.

De uitlaat kleppen heb ik ook gesteld met 0.10,. Alleen die heb ik een beetje losser gezet, zodat ik een klein beetje weerstand voel door de voelermaat 0.10 op en neer er doorheem te halen.

Erna gecontroleerd op maat en of het goed vast zat.

Verder de krukas een paar keer laten rond draaien of ik geen rare geluiden hoorden.

Alles weer gemonteerd.
gestart en meteen luisteren naar de cilinders, er was niks raar te horen.

Heb de motor even warm laten draaien en ben een proefritje gaan maken.

Waar ik meteen op lette was of ik niiks raars hoorde en het takkend geluid op mijn rechter cylinder, waar ik een topic over heb (constant toerental). Het viel mij meteen op dat het geluid op de cylinder bijna niet meer aanwezig was.

Het geluid is dus duidelijk een heel stuk geminderd.
Zou het kunnen zijn dat ik een stuiterende klep heb? (of hoe dat heet).

Dat het de kettingspanner is wat dat geluid veroorzaakt, op die cylinder lijkt mij sterk. Aangezien het geluid een stuk minder is geworden na de kleppen stellen.

Stationair draaid de motor super, geen rare tikkende of rammelden bijgeluiden.

Wat ik heb gelezen wanneer de kettingspanner gespannen moet worden of ver op zijn eind is(cx 650 e automatische spanner) dat je tekkende kloppende geluiden krijgt ook wanneer het blok stationair loopt.

alvast bedankt voor reakties.

groetjes,

cx 650 e driver

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 16 april 2013 11:18 | Aangepast door: MAST 
Hallo, als je bij een van de kleppen veel speling had, kan dat de oorzaak zijn geweest van het geluid waar je het over had. Verder zou ik toch op zoek gaan naar voeler maatjes die wel de juiste waarde hebben. BV DEZE
Als de ketting spanner aan zijn eind is, zal het blok open moeten en de ketting, de spanner en geleiders vervangen moeten worden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 april 2013 11:52 
Je kunt ook de dikte samenstellen uit een paar blaadjes, die samen de gewenste dikte geven, of zeg ik dat te simpel?
Ik herinner me dat uit de lang geleden brommertijd

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 april 2013 17:51 
Hallo, bedankt voor de tips.

Ik ga die voelermaat bestellen.

Voor nu weer een ander problem.

Ik heb de uitlaat kleppen een heel klein beetje strakker gezet.

Vervolgens ben ik gaan test rijden.

Nu blijkt de motor loopt warm.

Gekeken naar het reservevat (koelvloeistof) die bleek leeg te zijn.

Bijgevuld de motor laten lopen ventilator springt niet aan de chrome pijp op het blok waord wel warm.

Gekeken bij bij de radiator die helemaal bijgevuld tot er niks meer bij ging.stationair laten draaien uitgezet dop erop weer laten draaien en weer warm lopen.

Nu wil ik de ventilator testen of die het doet neem aan dat het thermostat niet kapot is gezien hij vloeistof doorlaat en de chrome pijp heet word.

Iemand tips

groetjes

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 april 2013 08:42 
Onder de radiateur zit een voeler daar de twee draden bij elkaar doen contact enkel aan en de ventilator moet dan gaan draaien zo niet controleer of er een zekering stuk is,draaid deze wel dan kan de voeler stuk zijn deze demonteren in een bakje met water warm maken en met een ohm meter controleren wanneer deze
contact maakt wel een temperatuur voeler in bakje doen moet bij 95 graden contact maken ,we zien wel of het gelukt is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 april 2013 08:44 
Mooi dat het (bij)geluid nu minder is. En goed dat je die voelermaat gaat bestellen.

Over het warmlopen: Waaruit heb je geconcludeerd dat de motor warmloopt?

Bij CX'en met een kapotte 7V-regulator kan de temperatuurmeter raar gaan doen. Bijvoorbeeld een te hoge temperatuur aangeven (zie HIER). Maar ik weet niet of dat op de 650E ook zo werkt. Iemand die dat weet?

Als de chromen pijp warm wordt (en het water lekt nergens weg), dan is dat een indicatie dat het water gewoon netjes rond gaat en dat je dus geen oververhitting hoeft te krijgen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 april 2013 10:34 
Ha O.J., weer thuis en op de site!!!
Houen zo !!! Hoorde van jouw schoonzoon, dat er straks nog een paar omleidingen gemaakt moeten worden.....Nou, dan rijden we toch gewoon een blokje om....

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 april 2013 14:42 
Hallo,

Bedankt voor de reakties.

Aller eerst vandaag, heb ik de zekeringen onder het kapje van het stuur gecontroleerd.

De zekeringen waren allemaal heel.

Verder heb ik vandaag de radiator gedemonteerd.

Ik heb toen een losse accu gepakt, 2 draden en die rechtstreeks op de ventilator aangesloten.

De ventilator begon te draaien.

Vervolgens heb ik het kapje (met de electrische punten) van de voeler gehaald en de voeler los gedraaid.

Zoals hieronder op de foto.

.

Nu ga ik ervan uit, dat bij de contactpunten van de voeler het niet uitmaakt wat plus en min is, bij het kapje van de voeler.

Bijde kanten waren groen aangeduid op de voeler.

Ga nu water verwarmen en de voeler met het meet gedeelte erin zetten en dan even na meten.

Laat jullie het resultaat weten.

Groetjes

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 april 2013 15:18 
Hallo,

Ik heb een pannetje met water op het vuur gezet.
Dit rond de 95 graden laten worden.

Toen heb ik de voeler erin gezet.

Even gewacht,gemeten,gewacht,gemeten.

Vervolgens het water warmer gemaakt tot op het einde aan kokens toe.

Helaas geen contact te meten.

Dus die voeler is kapot.

Nu heb ik bij cmsn op de site gekeken en vindt dat best duur.

Iemand anders een andere tip.

Groetjes

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 april 2013 15:44 | Aangepast door: Boterkoek 
Hallo, blij dat je het gevonden hebt.

Hier is een topic waarin ze éénzelfde vervanger gevonden hebben. heb dus even gezocht. Is wel in het Engels maar je kan er de belangrijkste punten uithalen.
http://choppercharles.com/cs/forums/143130/ShowPost.aspx

Daarnaast vergelijk ik vaak verschillende sites op hun prijs. Deze is een goede, alleen weet ik niet of hij jouw ding heeft. http://www.vogel-motorradzubehoer.de/typen.php?id=21687&rubrik_auswahl=K%FChlung

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 april 2013 19:02 
de eerste vraag is heb je die groene draaden door verbonden en het contact aan gedaan draaid dan de ventilator dan kan je tidelijk hier een schakelaar tussen zetten op het stuur of in het dashboord wel een waterdichte zet de voeler weer in de radiateur vul het geheel weer met koel vloeistof en ga zondag naar de onderdelen beurs van de cx club en koop daar dan zo een temperatuur regelaar .zomers is het ook makelijk als die schakelaar er op laat zitten als je een stad of file rijd zet dan de ventilator aan voor een betere koeling,want je heb dan geen rijwind koeling groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#12 | Geplaatst: 17 april 2013 19:44 
Hallo,

Ik heb geen draden doorverbonden. Ik heb de radiator gedemonteerd en op de stekker van de fan 2 draden gezet en die op een losse accu, toen begon de ventilator te draaien.

Ik zou niet weten welke draaden ik moet doorverbinden.

Wel wil ik dit graag weten ivm het plaatsen van zo`n schakelaar ertussen.

Ik heb het nu toch uitelkaar liggen.

Hier een foto ervan meschien dat mij iemand kan uitleggen welke draden ik moet doorverbinden.



Alvast bedankt

Groetjes,

Schrijver Teto

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 april 2013 20:45 
De draden op de thermoswitch.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Teto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 17 april 2013 20:51 
Op m'n Firestorm gaat de vin draaien bij 104 graden.
Dit is een normale waarde voor zo'n schakelaar.
Dus in een pannetje met water van 95 tot 100 graden kan je dus niets meten.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#15 | Geplaatst: 17 april 2013 20:53 
Hallo,

Bedankt nu wet ik welke draden ik moet doorverbinden.

Ik ben helemaal niet handig met stroom.

Dus hoe verbind ik die draaden dan door.

Groetjes

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 KLEPPEN GESTELD CX 650 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ MAST, Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven