Ja, ik weet het, ...... wιιr een vraag over banden.
Heb via zoekfunctie alle topics over "banden" gelezen, en toch weer een nieuwe vraag.
Heb afgelopen weekend plm. 700 km gereden, en vindt mijn motor teveel- zoekerig op spoorvorming en op witte wegmarkeringen.
Rijsituatie is op dit moment: (betreft een CX 650 E, bandmaat voor 110/90-18, achter 120/80-18 )
voorband Bridgestone BT45F DOT 01/10 profiel plm. 3 mm, 2,4 Bar ( voorschrift 2,5 Bar ) geschatte tot nu toe mee gereden plm 7.000 km.
achterband Bridestone BT45R DOT 35/08 profiel plm 1,5 mm 2,5 Bar ( voorschrift 2,8 Bar ) geschatte tot nu toe mee gereden plm. 11.000 km.
[imgs=
]bt45 rear[/imgs]
Mijn vraag aan de kilometervreters:
heeft iemand ook deze ervaring met de BT, -te- spoorgevoelig ?
Uiteraard aan het kijken geweest voor alternatieven.
Nu gaat de bandentechnologie heel hard, en de BT is qua ontwerp al flink op leeftijd. Als ik ga zoeken kom ik eigenlijk maar op een aantal mogelijkheden voor de CX (E), mogelijkheden vallen mij erg tegen. ( allemaal oudgedienden, met weinig moderne rubber technologie )
URL Bridgestone BT45
Metzeler lasertec
Pirelli sport demon
Avon AM 26
Maxxis ? ( staat geen band in de juiste maat op hun www site )
Dit beeld wordt idd ook bevestigd als ik de oude topics er op na lees.
Even voor mijn bandenkeuze gerekend met de volgende uitgangspunten:
neutraal stuurgedrag
goed stuurgedrag in bochten
voor mijzelf sprekend, rijden in regen minder van belang , ja dat heb je met hobbyrijders ;)
Aantal te halen kilometers iets minder belangrijk als lekker stuur/bochten gedrag
Kom ik voor de bandopvolging ook nu weer met vragen:
Welke is meest geschikt ?
en
Gaat het zo worden (of is het al zo) dat er voor onze plm 30 jaar oude motoren geen nieuwe, al dan niet technologische hoogstaande, banden meer gemaakt gaan worden, en dat de keuze met de jaren steeds beperkter gaat worden ??
Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.